ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Васильєв Олександр Володимирович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

02 липня 2020
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-05-19-004308-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СЛОБОЖАНСЬКА ЦЕНТРАЛЬНА ЛІКАРНЯ" СЛОБОЖАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, 03296202, Україна, смт. Слобожанське, вул. Василя Сухомлинського, буд. 72
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Закупівля електричної енергії у постачальника універсальних послуг, 676500UAH, 09310000-5, ДК021, 318143, кіловат-година
3. Інформація про оприлюднення: 6e9995e9611e42139b8d7a5f68fb6f57, 2020-05-19
4. Застосована процедура закупівлі: Переговорна процедура
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
6. Дата початку моніторингу: 23 червня 2020

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2020 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), наявність підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладання договору та своєчасність його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції, що діє з 19.04.2020 року (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, протокол переговорів від 19.05.2020 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 19.05.2020, договір від 01.06.2020 № 004075/2020, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 30.06.2020. За результатами моніторингу встановлено, що у річному плані UA-P-2020-05-19-004009-c та у повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури UA-2020-05-19-004308-с, Замовником визначено предмет закупівлі за кодом «ДК 021:2015 - 09310000-5 - Електрична енергія». Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав. За результатами моніторингу встановлено, що у пункті 13 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» зазначено умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 40 Закону, а саме: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. При цьому у пункті 14 «Форми повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури» Замовник зазначив на обґрунтування застосування переговорної процедури: Закон України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII щодо надання постачальником універсальних послуг. Проте відповідно до пункту 3-1 Повідомлення про намір укласти договір вид предмета закупівлі Замовником визначено як товар. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Відповідно до Ліцензійного реєстру Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, станом на 12.06.2020 видано суб’єктам господарювання понад 720 ліцензій на постачання електричної енергії споживачу. Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачають надання тимчасово у період з 01.01.2019 по 31.12.2020 універсальних послуг постачальником універсальних послуг бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності. Таким чином замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг. Проте, це є правом замовника, а не його обов’язком. З огляду на зазначене, здійснення закупівель електричної енергії споживачами, які є замовниками у розумінні Закону має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених частиною другою статті 40 Закону. Під час проведення моніторингу відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 30.06.2020 № 3 Замовником прийнято рішення про скасування переговорної процедури у зв’язку з неможливістю усунення порушень при визначенні процедури закупівлі електричної енергії у постачальника універсальних послуг ТОВ Дніпровські енергетичні послуги». На дату завершення моніторингу відсутня інформація щодо розірвання договору.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено. За результатами аналізу обґрунтування та наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення частини другої статті 40 Закону.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, щодо розірвання договору відповідно до законодавства, недопущення таких порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Фінтісов Сергій Миколайович
(підпис, власне ім'я, прізвище)