1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 вересня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, надання роз'яснень до тендерної документації та внесення до неї змін, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію від 30.04.2020 (зі змінами), звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, роз’яснення Замовника на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, тендерні пропозиції консорціуму «Блек Сі Консорціум», товариства з обмеженою відповідальністю «Ростдорстрой» (далі – ТОВ «Ростдорстрой»), товариства з обмеженою відповідальністю «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» (далі - ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада»), товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), товариства з обмеженою відповідальністю «Онур Конструкціон Інтернешнл» (далі – ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» ), повідомлення про намір укласти договір, протокол розкриття тендерних пропозицій договір про закупівлю від 30.07.2020 № ПС-A-9, додаткові угоди від 07.08.2020 № 1, від 17.08.2020 № 2, від 19.08.2020 № 3, від 26.08.2020 № 4.
За результатами моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 9 частини другої статті 21 Закону опубліковане оголошення про проведення відкритих торгів не містить інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Також за результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція ТОВ «Автомагістраль-Південь» не відповідала умовам тендерної документації.
Відповідно до вимог додатку 2.6 тендерної документації учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати інформаційну довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають знання та досвід, необхідні для надання послуг з наступним документальним підтвердженням (далі – Інформаційна довідка).
На підтвердження інформації щодо наявності у учасника працівників, яка міститься у Інформаційній довідці, йому необхідно надати копії трудових книжок та копії наказів про призначення на посаду, наказів про сумісництво або копії цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Інформаційній довідці (далі – Документи, які підтверджують взаємовідносини учасника з Працівниками).
В складі тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» міститься довідка від 11.06.2020 № 0611/2.2.-Д, в якій учасник вказав інформацію, зокрема про наступних працівників: виконавця робіт (пункт 5); інженера ВТК (пункті 9); геодезіста (пункт 13); інжернера-лаборанта (пункт 15); лаборанта (пункт 16); майстрів (пункти 17-19); машиніста автогудронатора (пункт 22); машиністів укладача асфальтобетону (пункти 33-34); машиністів автогрейдера (пункти 36-39); машиністів екскаватора (пункти 40, 42-44); машиністів навантажувальної машини (пункти 45-46); машиністів бульдозера (пункти 47, 51-53); машиністів котка самохідного з рівними вальцями (пункти 55-58); машиністів крана автомобільного (пункти 62-64); машиністів землерийно-фрезерної самохідної машини (пункти 65-66); машиністів дорожньо-будівельних машин (ресайклер) (пункти 67-68); дорожніх робітників (пункти 72-99, 101-109, 11-115, 117-121) (далі – Працівники 1).
Проте підтвердження щодо призначення Працівників 1 на відповідні посади учасник ТОВ «Автомагістраль-Південь» не надав, а саме: учасник надав на Працівників 1 копії наказів (розпоряджень) про призначення їх на посаду на певні терміни, які на момент проведення процедури закупівлі сплили, що не відповідає вимогам додатку 2.6 тендерної документації.
Слід зазначити, що документи, які свідчать про подовження терміну дії зазначених наказів (розпоряджень), та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками у складі тендерної пропозиції вказаного учасника відсутні.
Крім цього, вимогами додатку 2.6 тендерної документації встановлено, перелік та кількість обов’язкових ключових посад працівників, які учасник повинен мати під час виконання послуг, зокрема: виконавець робіт або інша особа, яка виконує його функції (не менше 3 осіб); лаборант або інша особа, яка виконує функції лабораторного контролю (не менше 2 осіб); майстер (не менше 2 осіб); дорожні робітники (не менше 46 осіб) (далі – Обов’язкові працівники 1).
Отже, не підтвердивши наявність Працівників 1, учасник не підтвердив наявність Обов’язкових працівників 1 у потрібній кількості, що не відповідає вимогам додатку 2.6 тендерної документації в зазначеній частині.
Крім цього, вимогами пункту 2 розділу 3 тендерної документації встановлено надання учасниками торгів забезпечення тендерної пропозиції.
На виконання зазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції
ТОВ «Автомагістраль-Південь» міститься «Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції № 20-68GR0028 від 03.06.2020» (далі – Банківська гарантія), видана акціонерним товариством «Державний експортно-імпортний банк України», яка містить посилання на тендерну документацію «на закупівлю послуг «Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-04 Знам’янка – Луганськ – Ізварине (на м. Волгоград через мм. Дніпро, Донецьк) на ділянці км 151+930 – км 196+816 (45233142-6 ремонт доріг)» (зі змінами відповідно до протоколу № 11 від 25 травня 2020 року)».
Слід зазначити, що тендерна документація на яку йде посилання у Банківській гарантії не є дійсною на момент розкриття тендерних пропозицій, остання редакція тендерної документації, затверджена рішенням тендерного комітету протоколом № 12 від 04 червня 2020 року, що не відповідає вимогам пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
Крім цього, підпунктом 3.5.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлено вимоги до переможця торгів, щодо надання, зокрема довідки, виданої Департаментом інформатизації Міністерства внутрішніх справ України (далі – МВС) щодо (не)притягнення до кримінальної відповідальності, відсутності (наявності) судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України (далі – Дані), що містить інформацію станом на дату, не раніше дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю в електронній системі закупівель.
Слід зазначити, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 14.07.2020, проте в складі тендерної пропозиції ТОВ «Автомагістраль-Південь» міститься електронна довідка № 20185723040230280687, видана Департаментом інформатизації МВС, яка мітить інформацію про Дані, які сформовані станом на 13.07.2020, що не відповідає вимогами підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу 3 тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника
ТОВ «Автомагістраль-Південь», як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства і уклав з ним договір про закупівлю.
Також за результатами проведеного моніторингу установлено, невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» умовам тендерної документації.
На підтвердження вимог про надання Інформаційної довідки (яка вимагалась умовами додатку 2.6 тендерної документації) учасник ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» надав Довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання послуг від 28.05.2020 № 472/26/11, в якій учасник вказав інформацію, зокрема, про наступних працівників: машиніста автогрейдера Гиндюка Сергія Матвійовича; машиніста укладача асфальтобетону Дишканта Миколу Миколайовича; машиніста бульдозера Маюка Василя Валентиновича; машиніста установки пневматичної для забивання стояків (машиніст машини для влаштування укріплювальних смуг) Жили Анатолія Григоровича; машиніста навантажувальної машини Шельгорна Миколи Володимировича; водія автомобіля бортового (водій автотранспортних засобів) Білого Анатолія Васильовича; оператора компресора (дорожній робітник) Зозулю Віктора Володимировича; дорожніх робітників Кисляка Сергія Миколайовича, Недашківського Руслана Миколайовича, Стадника Івана Васильовича та Шкрабадюка Павла Борисовича (далі – Працівники 2).
Проте підтвердження щодо призначення Працівників 2 на відповідні посади учасник ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» не надав, а саме: учасник надав на Працівників 2 копії наказів (розпоряджень) про призначення їх на посаду на певні терміни, які на момент проведення процедури закупівлі сплили, та як наслідок тендерна пропозиція ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» не відповідає вимогам додатку 2.6 тендерної документації в зазначеній частині.
Слід зазначити, що документи, які свідчать про подовження терміну дії зазначених наказів (розпоряджень), та/або інші документи, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками у складі тендерної пропозиції учасника відсутні.
Крім цього, вимогами додатку 2.6 тендерної документації встановлено, перелік певних професій працівників з зазначенням потрібної їх кількості, які обов’язково повинен мати учасник під час виконання послуг, зокрема: оператори машин та механізмів (оператори машин/машиністи/,водії) у кількості, достатній для керування машинами і механізмами, зазначеними в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин (але у будь-якому разі, кількість відповідних працівників має дорівнювати (повинна бути не меншою) кількості машин і механізмів, зазначених в довідці щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази), механізмів, обладнання та устаткування тощо; дорожні робітники (не менше 46 осіб) (далі – Обов’язкові працівники 2).
Отже, не підтвердивши наявність Працівників 2, учасник не підтвердив наявність Обов’язкових працівників 2 у потрібній кількості, що не відповідає вимогам додатку 2.6 тендерної документації в зазначеній частині.
Крім цього, вимогами додатку 2.1 тендерної документації встановлено вимогу до учасників торгів про надання в складі тендерної пропозиції Довідки з інформацією про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо) (далі – Довідка про техніку).
Також, підпунктом 3.5.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації встановлено вимоги до учасників торгів щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зокрема екскаватора у кількості 5 одиниць.
На підтвердження зазначених вимог учасник ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» надав довідку «Інформація про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо)» від 10.06.2020 № 462/21/1, в якій зазначив інформацію, зокрема, про екскаватори у кількості 5 одиниць ( 2 одинці є власністю учасника та 3 одиниці залучені згідно рамкового договору лізингу № 3620-FL від 04.07.2018).
Вимогами додатку 2.1 тендерної документації в підтвердження інформації, зазначеної в Довідці про техніку, учасник повинен надати, зокрема, посвідчені відповідно до умов тендерної документації копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, будівельних (дорожніх) машин та механізмів. Якщо техніка не є власністю учасника, а залучена на інших правових підставах, то учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються, зокрема, копії договорів оренди (лізингу), суборенди та посвідчені акти приймання-передачі учаснику або інші документи, які підтверджують факт отримання учасником таких транспортних засобів, будівельних машин, механізмів, обладнання та устаткування до договорів.
На підтвердження власної техніки учасник надав свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів. На підтвердження залученої техніки - рамковий договір лізингу № 3620-FL від 04.07.2018 (далі – Рамковий договір), у пункті 3.1 якого зазначено, що приймання лізінгодержувачем предмета лізингу в лізинг оформлюється шляхом складання акту приймання-передачі.
Проте в тендерній пропозиції учасник підтвердив наявність двох власних та лише один залучений екскаватор (акт приймання передачі від 21.12.2018), чим недотримався вимог додатку 2.1 тендерної документації (щодо документального підтвердження залученої техніки) та підпункту 3.5.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації (щодо підтвердження необхідної кількості техніки).
Інших документів щодо підтвердження екскаваторів у необхідній кількості (5 одиниць) у складі тендерної пропозиції ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» не надано.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада», як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону та допустив до аукціону.
Також за результатами проведеного моніторингу установлено, невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» умовам тендерної документації.
На підтвердження вимог про надання Довідки про техніку яка вимагалась умовами додатку 2.1 тендерної документації учасник ТОВ «Ростдорстрой» надав Довідку «Інформація про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування тощо)» від 10.06.2020 № 4030-Т, в якій зазначив інформацію, зокрема, про бульдозери у кількості 4 одиниці, що не відповідає підпункту 3.5.1 пункту 5 розділу 3 тендерної документації, яким вимагалось від учасників торгів наявність бульдозерів у кількості 5 одиниць.
Інших документів щодо підтвердження бульдозерів у необхідній кількості (5 одиниць) у складі тендерної пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» не надано.
Крім цього, вимогами пункту 1 додатку 5 тендерної документації до учасників торгів встановлено вимогу про надання копії Статуту (положення, іншого установчого документу в залежності від організаційно-правової форми). Статут повинен містити відмітку державного реєстратора про проведення державної реєстрації (у разі реєстрації Статуту або внесення змін до Статуту (нова редакція) з 01.01.2016 відповідно Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» та за відсутності відмітки державного реєстратора – учасник надає довідку в довільній формі із зазначенням коду адміністративних послуг, за яким можна отримати доступ до чинних установчих документів учасника на веб-порталі Міністерства юстиції https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch) (у випадку наявності на веб-порталі Міністерства юстиції Статуту учасника, у складі його тендерної пропозиції може бути подана тільки довідка у довільній формі без надання копії Статуту).
Проте в складі тендерної пропозиції ТОВ «Ростдорстрой» міститься Статут, затверджений рішенням учасника ТОВ «Ростдорстрой» від 09.09.2019, в якому відсутня відмітка державного реєстратора про проведення державної реєстрації, а також відсутні документи з інформацією про код адміністративних послуг, що не відповідає пункту 1 додатку 5 тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу другого та третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Ростдорстрой», як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону та встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства і допустив до аукціону.
Також за результатами проведеного моніторингу установлено, невідповідність тендерної пропозиції консорціум «Блек Сі Консорціум», умовам тендерної документації.
На підтвердження вимог про надання Інформаційної довідки учасник консорціум «Блек Сі Консорціум» надав Довідку про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання надання послуг від 25.05.2020 № 259-05/20, в якій учасник зазначив інформацію, зокрема, про дорожніх працівників (пункт 40-47 Довідки) (далі – Працівники 3), проте не надав Документи, які підтверджують взаємовідносини учасника з Працівниками 3, що вимагалось умовами додатку 2.6 тендерної документації, чим недотримався зазначених вимог.
Крім цього, вимогами додатку 2.6 тендерної документації встановлено, перелік та кількість обов’язкових ключових посад працівників, які учасник повинен мати під час виконання послуг, зокрема: дорожні робітники (не менше 46 осіб) (далі – Обов’язкові працівники 3).
Отже, не підтвердивши інформацію про Працівників 3, учасник не підтвердив наявність Обов’язкових працівників 3 у потрібній кількості, що не відповідає вимогам додатку 2.6 тендерної документації в зазначеній частині.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника консорціум «Блек Сі Консорціум», як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 цього Закону та допустив до аукціону.