| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
Державне підприємство "Дороги Сумщини",
42524164,
Україна,
Суми,
ВУЛИЦЯ ПЕРШОТРАВНЕВА, будинок 29 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
ГБН Г.1-218-182:2011 Поточний середній ремонт автомобільної дороги загального користування місцевого значення О190201 Буринь - Михайлівка - Миколаївка, км 0+400 - км 1+900 (код ДК 021:2015 - 45233142-6 – Ремонт доріг), 12355000UAH, 45233142-6, ДК021, 1, послуга |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
692c8d5ee75e4e2a8b33aa3964d6224e, 2020-04-10 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
22 червня 2020
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 липня 2020 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) (в редакції від 02.04.2020), внесення змін до неї, надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державного підприємства «Дороги Сумщини» на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 28.04.2020 № 28.04 (зі змінами від 30.04.2020 № 30.04), тендерні пропозиції: дочірнього підприємства «Сумський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державної акціонерної компанії» Автомобільні дороги України» (далі - ДП «Сумський облавтодор»), товариства з обмеженою відповідальністю «АМК Рем-Буд» (далі - ТОВ «АМК Рем-Буд»), дочірнього підприємства «Лохвицький Шлях» приватного акціонерного товариства «Облшляхрембуд» (далі - ДП «Лохвицький Шлях»), товариства з обмеженою відповідальністю «Інейтс» (далі - ТОВ «Інейтс», товариства з обмеженою відповідальністю «Роад Констракшн» (далі - ТОВ «Роад Констракшн»), товариства з обмеженою відповідальністю «Бахмачгазбудсервіс» (далі - ТОВ «Бахмачгазбудсервіс»), звернення до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 15.04.2020, від 16.04.2020, від 17.04.2020, від 27.04.2020, від 27.04.2020, від 28.04.2020, від 29.04.2020 та від 30.04.2020, роз’яснення Замовника від 16.04.2020, від 21.04.2020, від 28.04.2020, від 01.05.2020 та від 04.05.2020, вимоги учасників щодо усунення порушення від 14.04.2020, від 15.04.2020, від 21.04.2020, від 30.04.2020 та від 27.05.2020, рішення Замовника на вимоги учасників щодо усунення порушення від 16.04.2020, від 23.04.2020, від 01.05.2020, від 04.05.2020 та від 27.05.2020, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) №9886-р/пк-пз від 20.05.2020, № 9892-р/пк-пз від 20.05.202, пояснення Замовника, оприлюднені на вебпорталі Уповноваженого органу від 03.07.2020.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу установлено, що тендерна документація (підпункт 5.4 пункту 5 «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації) містить вимогу до переможця процедури закупівлі щодо документального підтвердження інформації про відсутність підстави, передбаченої пунктом 2 частини першої статті 17 Закону (в редакції від 02.04.2020), інформація щодо якої міститься у відкритому єдиному державному реєстрі, доступ до якого є вільним, що не відповідає вимогам абзацу 1 частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону (в редакції від 02.04.2020).
Крім того, тендерна документація (підпункт 3.7 пункту 3 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації) містить вимогу до переможця процедури закупівлі щодо надання Замовнику під час укладання договору завірених належним чином копій наступних документів: документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю (виписка з протоколу засновників, копія наказу про призначення на посаду, довіреність, тощо); паспорт (для фізичних осіб); довідку про присвоєння ідентифікаційного коду (для фізичних осіб).
У разі ненадання переможцем передбачених зазначеним пунктом документів, Замовник зобов’язується відхилити тендерну пропозицію такого учасника та визначить переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
Згідно із пунктом 30 частини першої статті 1 та статті 25 Закону (в редакції від 02.04.2020) тендерну пропозицію учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій відповідно до статей 21 та 22 Закону (в редакції від 02.04.2020) зазначається в оголошенні про проведення процедури відкритих торгів та тендерній документації.
Слід зазначити, що Законом не передбачено надання учасником документів чи інформації після закінчення строку подання тендерних пропозицій, окрім тих, які підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону (в редакції від 02.04.2020), у разі визнання його переможцем торгів.
Згідно із частиною п’ятою статті 28 Закону (в редакції від 02.04.2020) у разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини четвертої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації, та визначає відповідність учасників кваліфікаційним критеріям до проведення автоматичної оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
Крім того, частиною першою статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020) для відхилення тендерної пропозиції переможця визначено наступні підстави, а саме: відмова від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та не надання документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 Закону (в редакції від 02.04.2020) .
Отже, Замовником підпунктом 3.7 пункту 3 розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції» тендерної документації встановлена вимога щодо надання переможцем торгів документів та підстава щодо відхилення тендерної пропозиції переможця, з порушенням норм статей 25, 28 та частиною першою статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020).
Також за результатами моніторингу установлено, що відповідно до умов тендерної документації Замовником для підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі встановлена вимога щодо надання учасниками процедури закупівлі у складі тендерних пропозицій інформації (довідок), зокрема: довідки про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації з інформацію про якісні показники, що будуть досягнуті при виконанні робіт/наданні послуг (пункт 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації); інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно додатку 6 «Технічне завдання» тендерної документації (пункт 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації).
Проте, ТОВ «АМК Рем-Буд» у складі тендерної пропозиції не надана інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно додатку 6 «Технічне завдання» тендерної документації, та довідка про зобов’язання виконати роботи/надати послуги, передбачені Технічним завданням до тендерної документації з інформацію про якісні показники, що будуть досягнуті при виконанні робіт/наданні послуг, чим недотримано вимоги пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації.
Однак, на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020) тендерна пропозиція учасника ТОВ «АМК Рем-Буд» Замовником допущена до аукціону.
Відповідно до абзацу шостого частини першої статті 31 Закону (в редакції від 02.04.2020) замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону (в редакції від 02.04.2020) рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
З огляду на те, що термін виконання рішення колегії АМКУ не минув, аналіз питання виконання замовником рішення колегії АМКУ щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Роад Констракшн» та рішення про допущення до аукціону ТОВ «АРАКСБУД», під час проведення моніторингу закупівлі не здійснювався.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог статті 25, статті 28, частини першої статті 30, абзацу першого частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону (в редакції від 02.04.2020).
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АМК Рем-Буд» встановлено порушення вимог пункту 4 частини першої статті 30 Закону (в редакції від 02.04.2020).
Аналіз питання виконання рішень Антимонопольного комітету України як органу оскарження не здійснювався.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції ДП «Сумський облавтодор», ДП «Лохвицький Шлях», ТОВ «Інейтс» та ТОВ «Бахмачгазбудсервіс», надання роз’яснень щодо тендерної документації та/або на вимогу учасника щодо усунення порушення - порушень не встановлено.