ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

07 квітня 2020
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-03-20-005122-b


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА КЛІНІЧНА ІНФЕКЦІЙНА ЛІКАРНЯ» ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 01999023, Україна, Одеса, ВУЛИЦЯ ПАСТЕРА, будинок 5/7
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Будівельні товари, 246500UAH, 44420000-0, ДК021, 34, шт
3. Інформація про оприлюднення: dd0b59f339474553bfc859a1a96e7cde, 2020-03-20
4. Застосована процедура закупівлі: Переговорна процедура (скорочена)
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
6. Дата початку моніторингу: 31 березня 2020

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, укладення договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Міська клінічна інфекційна лікарня» Одеської міської ради (далі – Замовник) на 2020 рік, оголошення про проведення скороченої переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 20.03.2020, оприлюднення інформації про укладений договір (26.03.2020), укладений договір від 26.03.2020 № 37, пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.04.2020. За результатами моніторингу на стадії визначення предмета закупівлі, планування, відображення у річному плані (додатку), публікації оголошення про проведення закупівлі встановлено, що Замовником 20 березня 2020 року оприлюднено оголошення про закупівлю послуг за «ДК 021:2015: 44420000-0 — Будівельні товари» за скороченою переговорною процедурою з очікуваною вартістю 246 500,00 грн. з ПДВ. У розділі «Обґрунтування» Замовником зазначається, що «Закупівля проводиться з підстав пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайної ситуації відповідно до пункту 3 частини другої статті 35 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та з урахуванням вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17 березня 2020 року № 530-IX, Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Розпорядження Кабінету Міністрів України від 03.02.2020 № 93-р «Про заходи щодо запобігання занесенню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом 2019-nCoV», наказу Міністерства охорони здоров'я України від 24.01.2020 № 185 «Про заходи щодо недопущення занесення і поширення на території України випадків захворювань, спричинених новим коронавірусом, виявленим у місті Ухань (провінція Хубей, Китай)» (із змінами від 17.02.2020 № 366)» та є підставою для проведення переговорної процедури відповідно до пункту 3 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу правомірності застосування скороченої переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до частини 2 статті 2 Закону умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом та/або Законом України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони», крім випадків, передбачених цим Законом, і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно норми щодо внесення змін до цього Закону та/або до Закону України «Про особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб оборони». Так, згідно з пунктом 3 частини другої статті 35 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, що унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення тендеру, а саме пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам. Застосування переговорної процедури закупівлі в таких випадках здійснюється за рішенням замовника щодо кожної процедури. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 2 Кодексу цивільного захисту України ліквідація наслідків надзвичайної ситуації - проведення комплексу заходів, що включає аварійно-рятувальні та інші невідкладні роботи, які здійснюються у разі виникнення надзвичайної ситуації і спрямовані на припинення дії небезпечних факторів, рятування життя та збереження здоров’я людей, а також на локалізацію зони надзвичайної ситуації. Разом з тим, згідно статті 14 Кодексу цивільного захисту України у разі виникнення надзвичайної ситуації за рішенням відповідно Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій для єдиної державної системи цивільного захисту у повному обсязі або частково для окремих її територіальних підсистем тимчасово встановлюється режим надзвичайної ситуації. Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров’я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України установлено для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації з 25.03.2020 по 24.04.2020. Крім того, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 530-IX Розділ IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» доповнили пунктом 2-1 такого змісту: установити, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19). Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України. Однак, постанова Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 225, що затвердила Порядок проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України та Перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19) на території України набрала чинності 21.03.2020, тоді як інформація про закупівлю опублікована на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу 20.03.2020 (відображення закупівлі у річному плані (додатку) оприлюднено 20.03.2020). Тому, у межах проведення моніторингу з питань обґрунтованості застосування скороченої переговорної процедури закупівлі в електронній системі закупівель Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 01.04.2020. Надані пояснення Замовника на запит Південного офісу Держаудитслужби від 03.04.2020 містять посилання на підпункт 11 пункту 1 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.03.2020 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», який введено в дію Указом Президента України від 13.03.2020 № 87/2020 та сумісного наказу Департаменту охорони здоров’я Одеської обласної державної адміністрації та Департаменту охорони здоров’я Одеської міської ради «Про етапи розгортання госпітальної бази для надання медичної допомоги хворим на COVID-19» від 13.03.2020. Слід зазначити, що норми вищенаведених актів не встановлювали режим надзвичайної ситуації на території Одеської області. Тобто, станом на 20.03.2020 на території Одеської області не було запроваджено режим надзвичайної ситуації. Слід зазначити, що відповідно до вимог частини 1 статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Переговорна процедура проводиться як виняток у вичерпному переліку випадків, визначених у частинах другої та третьої статті 35 Закону . Отже, Замовником на порушення пункту 3 частини другої статті 35 Закону безпідставно застосовано скорочену переговорну процедуру, оскільки відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 № 338-р «Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації» режим надзвичайної ситуації на всій території України установлено лише з 25.03.2020, тоді як інформація про закупівлю опублікована на офіційному веб-сайті Уповноваженого органу 20.03.2020.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі, встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 35 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом та укладення договору - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)