ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

23 вересня 2020
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2020-01-03-001785-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Управління регіонального розвитку Бориспільської районної державної адміністрації Київської області, 41903554, Україна, Бориспільський район село Іванків, вулиця Центральна, 2А
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Капітальний ремонт фасаду лікувального корпусу і поліклінічного відділення Комунального некомерційного підприємства Бориспільської районної ради Київської обл. «Бориспільська багатопрофільна лікарня інтенсивного лікування», 19933090UAH, 45450000-6, ДК021, 1, роб
3. Інформація про оприлюднення: 857eaf1609874964a17871fd5d32e469, 2020-01-03
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
6. Дата початку моніторингу: 04 вересня 2020

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22.09.2020. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року (далі – Закон № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2020 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 17.01.2020 № 09 (зі змінами) (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 27.01.2020, протокол розкриття, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» (далі – Переможець), протоколи засідання тендерного комітету Управління регіонального розвитку Бориспільської районної державної адміністрації Київської області (далі – Замовник) від 31.01.2020 № 8 та від 12.02.2020 № 10, повідомлення про намір укласти договір від 12.02.2020, договір від 17.03.2020 № 2020/03/17-01, додаткові угоди від 18.03.2020 № 1, від 29.05.2020 № 2, від 25.06.2020 № 3, від 30.07.2020 № 4, від 31.08.2020 № 5, від 09.09.2020 № 6, пояснення Замовника від 10.09.2020 року. За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» вимогам тендерної документації. Відповідно до пункту 1 Розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм та завантаження зокрема інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника (Додаток 2). Пунктом 1 Розділу 1 Додатку 2 до ТД передбачено, що учасники для підтвердження правових підстав щодо наявності орендованих будівельних машин і механізмів та/або щодо надання послуг з використанням будівельних машин та механізмів, надають у складі тендерної пропозиції діючий договір оренди та/або надання послуг з додатками. У складі пропозиції Переможця міститься довідка від 20.01.2020 № 1, у пункті 4 якої зазначено про наявність екскаватора навантажувача Джей Си Би 3ЦХ, 60650АА, що використовується згідно з договором про надання послуг, укладеним з Петровським А.Ф. Однак, вказаний договір у складі пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» відсутній. Також, згідно з пунктом 3 Розділу 1 Додатку 2 до ТД для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічних договорів учасник повинен надати не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх чотирьох років із вартістю кожного договору не менше 45% від суми тендерної пропозиції. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, ціна тендерної пропозиції ТОВ «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» складає 17 775 768,78 грн з ПДВ. Переможцем торгів у складі пропозиції надано інформацію та копії договорів від 31.10.2020 № 24/18-КТ та № 22/18-КТ. За інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель Prozorro за номерами ID: UA-2018-09-25-001665-b (договір від 31.10.2020 № 24/18-КТ) та UA-2018-09-24-001121-b (договір від 31.10.2020 № 24/18-КТ), ціна укладених договорів складає 5 553 776, 19 грн з ПДВ (31%) та 5 422 601,85 (31%) грн з ПДВ, відповідно. Таким чином, вказаним учасником не виконано вимоги, визначені у пунктах 1 та 3 Розділу 1 Додатку 2 до ТД, чим не підтверджено кваліфікаційні критерії, визначені у статті 16 Закону № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року та встановлені Замовником у ТД Також, відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД договірну ціну Замовником визначено як динамічну. У складі пропозиції Переможця на виконання вказаної вимоги надано розрахунок договірної ціни (динамічна). Поряд з цим, Переможцем надано пояснювальну записку від 20.01.2020 № 9, в якій зазначено, що товариство з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» встановлює тверду договiрну цiну, додатково надано розрахунок твердої договірної ціни. Враховуючи зазначене, тендерна пропозиція не відповідає вимогам, встановленим Замовником у пункті 6 Розділу 3 ТД. Відповідно до пункту 1 та 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та умовам тендерної документації. Отже, Замовник на порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 01.12.2019 року не відхилив тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ» як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та умовам тендерної документації і уклав з вказаним учасником договір на суму 17 775 768,78 грн з ПДВ. Вищевказане призвело до порушення абзацу другого частини четвертої статті 28 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року, відповідно до якої у разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію з переліку учасників, що вважається найбільш економічно вигідною. До того ж, за результатами здійсненого моніторингу встановлено, що договір від 17.03.2020 № 2020/03/17-01 укладено з порушенням частини четвертої статті 36 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року, оскільки умови договору про закупівлю відрізняються від змісту тендерної пропозиції Переможця. Так, відповідно до пункту 6 Розділу 3 ТД та договірної ціни (яка міститься у складі пропозиції ТОВ «РЕМОНТНА КОМПАНІЯ «ІЗОЛ») договірна ціна визначена динамічною. При цьому, відповідно до умов укладеного договору договірна ціна є твердою. Враховуючи зазначене, договір від 17.03.2020 № 2020/03/17-01 є нікчемним у відповідності до частини 1 статті 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року. До того ж, додатковими угодами від 25.06.2020 № 3, від 30.07.2020 № 4, від 31.08.2020 № 5, змінено істотні умови договору, зокрема продовжено строк виконання робіт до 30.09.2020 року без надання документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження. На запит органу державного фінансового контролю від 07.09.2020 щодо причин продовження строку виконання робіт, Замовник надав відповідь від 10.09.2020 року, що «підставою для продовження терміну виконання робіт є виникнення в ході виконання робіт додаткових робіт, які не передбачені в початковому проєкті і без яких було не можливе завершення виконання робіт по об’єкту та несприятливі погодні умови для виконання робіт». Враховуючи, що Замовником не надано будь-яких документів, які б документально підтверджували об’єктивні обставини продовження виконання зобов’язань, надана відповідь не є документально об’єктивною обставиною для продовження строку виконання робіт по договору від 17.03.2020 № 2020/03/17-01. Крім того, зміни в частині коригування обсягів чи видів робіт до договору не вносились. Отже, Замовником порушено вимоги ч. 4 ст. 36 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року, якими визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору, що призвело до нікчемності договору відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року. Крім того, додатки №1 та № 2, які відповідно до пункту 20.1 договору від 17.03.2020 № 2020/03/17-01 є його невід’ємною частиною, не оприлюднено в електронній системі закупівель Prozorro Замовником протягом двох днів з дня укладання договору, чим порушено частину 1 статті 10 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення пунктів 1 та 4 частини першої статті 30, частини четвертої статті 36, частини 1 статті 10, абзацу другого частини четвертої статті 28 Закону № 922-VIII, у редакції від 01.12.2019 року. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)