ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Кроляк Роман Йосипович
(підпис, власне ім'я, прізвище)

21 лютого 2020
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2019-11-29-001827-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Львівське комунальне підприємство "Львівелектротранс", 03328406, Україна, Львів, Сахарова,2
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Послуги із забезпечення охорони майна на стаціонарних об"єктах та охорони майна (об"єктів)рухомого складу (трамваї, тролейбуси, електробуси), який знаходиться на маршрутах, та здійснення контролю за оплатою проїзду пасажира та перевезення багажу в міському електротранспорті), 2491824.64UAH, 79710000-4, ДК021, 1, послуга
3. Інформація про оприлюднення: 30f873f173c34f5ab645a5b9c48f3e67, 2019-11-29
4. Застосована процедура закупівлі: Закупівля без використання електронної системи
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
6. Дата початку моніторингу: 21 лютого 2020

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 лютого 2020 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірність обрання та застосування процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, дотримання законодавства при укладенні договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Львівелектротранс» (далі – ЛКП «Львівелектротранс», Замовник) на 2019 рік (UA-P-2019-11-29-007743-b); опублікований 29.11.2019 звіт про укладений договір, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол засідання тендерного комітету Замовника щодо проведення неконкуретної процедури закупівлі від 29.11.2019 № 365, договір № 00754 від 29.11.2019 на надання послуг з охорони майна та здійснення контролю за оплатою проїзду в транспортних засобах міського електротранспорту. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Зокрема, до переліку видів діяльність в окремих сферах господарювання згідно в пункті 4 частини 1 статті 1 Закону віднесено забезпечення функціонування міського електричного транспорту та експлуатація його об’єктів для надання послуг з перевезення. З врахуванням вищенаведеного та норм пункту 9 частини 1 статті 1 Закону, ЛКП «Львівелектротранс» в розумінні Закону є замовником, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання (засновником підприємства є Львівська міська рада із часткою у статутному капіталі підприємства в розмірі 100 %; основний вид економічної діяльності підприємства згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є - Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (Код КВЕД 49.31). Відповідно до частини 1 статті 2 Закону цей Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень; до замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень. Пунктом 28 частиний статті 1 Закону визначено, що тендер (торги) - здійснення конкурентного відбору учасників з метою визначення переможця торгів згідно з процедурами, установленими цим Законом (крім переговорної процедури закупівлі). Частиною 7 статті 2 Закону визначено, що забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом, та укладання договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур, визначених цим Законом. Також, відповідно до частини 3 статті 36 Закону забороняється укладання договорів, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель, крім випадків, передбачених цим Законом. Відповідно до частини 1 статті 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі. Проведеним моніторингом встановлено, що тендерним комітетом Замовнка 29.11.2019 (протокол засідання тендерного комітету № 365 від 29.11.2019) прийнято рішення про проведення неконкурентної процедури закупівлі (звіт про укладений договір) та підписання договору про закупівлю охоронних послуг, з відповідним оприлюдненням, з ТзОВ «Опришок» на суму 2 491 824,64 грн у зв’язку з тим, що процедура закупівлі UA-2019-10-11-003261-b розглядається Антимонопольним комітетом України та неможливо укласти договір з переможцем закупівлі, а також необхідності укладення договору з попереднім надавачем послуг на тих же умовах. Згідно з інформацією та документами, розміщеними в інформаційно – телекомунікаційній системі «ProZorro», ЛКП «Львівелектротранс» укладено з ТзОВ «Опришок» договір №00754 від 29.11.2019 щодо послуг із забезпечення охорони майна на стаціонарних об’єктах, охорони майна (о’бєктів) рухомого складу, який знаходиться на маршрутах, та здійснення контролю за оплатою проїзду пасажира та перевезення багажу в міському електротранспорті на загану суму 2 491 824,64 гривень. Можливість проведення замовниками неконкурентної закупівлі товарів, робіт та послуг вартістю, що дорівнює та перевищує вартісні показники, визначені у частині 1 статті 2 Закону, та укладення договору з попереднім надавачем послуг на тих же умовах у зв’язку з розглядом скарг Антимонопольним комітетом України за іншими процедурами закупівлі за предметом закупівлі Законом не визначена. Таким чином, на порушення частини 7 статті 2 Закону Замовником здійснено придбання послуг із забезпечення охорони майна на стаціонарних об’єктах та охорони майна (об’єктів) рухомого складу (трамваї, тролейбуси, електробуси), який знаходиться на маршрутах, та здійснення контролю за оплатою проїзду пасажира та перевезення багажу в міському електротранспорті) без проведення відповідної процедури закупівлі, визначеної цим Законом, та на порушення вимог частини 3 статті 36 Закону укладано договір з ТзОВ «Опришок», який передбачає оплату Замовником вказаних послуг без проведення процедур, визначених цим Законом. Слід зазначити, що проведеним моніторингом відображення закупівлі у річному плані встановлено, що проведення вищевказаної закупівлі охоронних послуг в річному плані Замовника (UA-P-2019-11-29-007743-b) при вказанні очікуваної вартості в сумі 2 491 824,64 грн відображено вид процедури закупівлі - звіт про укладений договір.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу обрання та застосування процедури закупівлі встановлено порушення вимог частини 7 статті 2 Закону. За результатами аналізу дотримання законодавства при укладенні договору встановлено порушення вимог частини 3 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Ярема Надія Петрівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)