ЗАТВЕРДЖУЮ
(посада керівника (заступника керівника) органу
державного фінансового контролю)
Салогуб Ірина Іванівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)
30 вересня 2019
(дата)
| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
Полтавське комунальне автотранспортне підприємство 1628,
03351823,
Україна,
м. Полтава,
вул. Кагамлика, буд. 84 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Причіпна підмітально-прибиральна машина BRODDSON Scandia (або еквівалент) ДК 021:2015 (CPV) код 34920000-2 – Дорожнє обладнання, 3000000UAH, 34920000-2, ДК021, 1, одиниця |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
bc2fcc8ca2ad48f0840867f4e07da863, 2019-09-25 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
26 вересня 2019
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2019 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідність тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Полтавського комунального автотранспортного підприємства 1628 (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням тендерного комітету від 25.09.2019 № 2 (далі – тендерна документація).
Моніторингом закупівлі установлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів визначено розмір забезпечення тендерної пропозиції в сумі 870000,00 грн., що становить 29,0 % від очікуваної вартості предмета закупівлі.
Зазначене є порушенням норм абзацу третього частини першої статті 24 Закону в частині встановлення розміру забезпечення тендерної пропозиції при проведенні торгів на закупівлю товарів більше 3,0 % очікуваної вартості закупівлі.
Відповідно до пункту 7 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 477 та зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 477/28577, замовник може вносити зміни до інформації, яку вже оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу, у випадках, передбачених Законом. При цьому, Законом не передбачено внесення змін до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Таким чином, ознака порушень законодавства у сфері публічних закупівель, щодо якої спрацював автоматичний індикатор ризиків RISK1-5-1 «Розмір забезпечення тендерної пропозиції визначено з порушенням встановлених Законом граничних значень під час проведення відкритих торгів на закупівлю товарів або послуг» підтверджена.
Крім того, замовник застосовує до переможця процедури закупівлі зобов’язання понад визначені Законом.
Зокрема, в пункті 2 Розділу V тендерної документації передбачено оплату в сумі 30000,00 грн без ПДВ на користь третіх осіб за консультаційні послуги надані замовнику. Зазначена сума сплачується переможцем торгів протягом 3 робочих днів з моменту підписання договору замовника з переможцем на рахунок консультанта торгів, відповідно до укладеної між замовником та консультантом угоди.
За таких обставин замовником встановлена вимога до переможця щодо здійснення оплати за витрати з надання консультаційних послуг за договором на користь третьої особи.
Вказане є передумовою, що впливає на принципи здійснення публічних закупівель, закріплені в статті 3 Закону, та не відповідає меті Закону.
Окремо слід зауважити, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель Замовник відміняє торги, на що вказують норми частини першої статті 31 Закону.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 9 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-¹ Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.