| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
Департамент містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації,
40422357,
Україна,
Черкаси,
вул. Хрещатик, 223 |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Код ДК021-2015(CPV) – 45210000-2 – Будівництво будівель «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Черкаської обласної ради по вул. Корольова, 15 в м. Черкаси – будівництво», 56673721.2UAH, 45210000-2, ДК021, 1, роб |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
5e99e4e4cb924a0d9fdf1cca0071a3e5, 2019-09-13 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
06 травня 2021
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 травня 2021 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції до 19.04.2020 – на час дії) (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; виконання рішення Антимонопольного комітету як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено Законом; дотримання законодавства при укладенні договору про закупівлю та внесення змін до нього.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2019 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету від 13.09.2019 № 42 (далі – тендерна документація); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БТК - ЛАД ПЛЮС» (далі – ТОВ «БТК - ЛАД ПЛЮС»); протокол від 08.10.2019 № 46; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 06.11.20191 № 16122-р/пк-пз; протокол від 13.11.2019 № 52; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір підряду від 02.12.2019 № 1; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 24.12.2019 № 1; додаткова угода від 24.12.2019 № 1; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 28.12.2019 № 2; додаткова угода від 28.12.2019 № 2; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 06.07.2020 № 3; додаткова угода від 06.07.2020 № 3; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 15.07.2020 № 4; додаткова угода від 15.07.2020 № 4; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 30.11.2020 № 5; додаткова угода від 30.11.2020 № 5; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 21.12.2020 № 6; додаткова угода від 21.12.2020 № 6; повідомлення про внесення змін до договору згідно додаткової угоди від 31.12.2020 № 7; додаткова угода від 31.12.2020 № 7.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметами розгляду колегії АМКУ, не здійснювався
За результатами моніторингу встановлено, що тендерна документація містить умови (пп.2.10 п. 2 «Інша інформація» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції»:
«Учасник торгів, пропозиція якого за результатами автоматичної оцінки визначена, як найбільш економічно вигідна та має статус «На розгляді», але за результатами аукціону на десять (і більше) відсотків нижча очікуваної вартості предмета закупівлі, зобов’язаний протягом доби після настання цієї події надати детальне обгрунтування запропонованої ним ціни за результатами аукціону, шляхом надання замовнику підверджуючих документів, зазначених у п. 2.9 даного розділу.
Детальне обґрунтування такої пропозиції подається у вигляді гарантійного листа з додатками з супровідним листом, в якому зазначається час та дата його подання та перелік доданих документів. При цьому Замовник зауважує, що додатки до гарантійного листа мають бути чітко обгрунтованими, та такими, що надають документальне підтвердження суттєвому заниженню вартості предмету закупівлі. Окремо зауважимо, що кошторисні розрахунки не можуть виступати у ролі додатків до даного гарантійного листа, так як є окремим документом, що подається переможцем торгів до підписання договору.
Ненадання Учасником вищезазначених документів є відмовою від подальшого підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації».
Відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Відповідно до частини першої статті 25 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Разом з тим, відповідно до частини третьої статті 25 Закону тендерні пропозиції, отримані електронною системою закупівель після закінчення строку їх подання, не приймаються та автоматично повертаються учасникам, які їх подали.
Тому, встановлення Замовником вищевказаних умов в тендерній документації не узгоджується з вимогами статті 28 Закону (в частині порядку розгляду тендерних пропозицій) та не відповідає принципам здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону (відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій).
В ході моніторингу установлено також, що на порушення вимог пункту 15 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить визначений розмір, вид, строк та умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає його надати).
Окрім того, довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 24.09.2019 Вих. № 13-т, що надана в складі тендерної пропозиції ТОВ «БТК - ЛАД ПЛЮС», не підтверджує наявність складського приміщення, як того вимагає пп.5.1.2 п. 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені статтею 17 Закону» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації. Отже, ТОВ «БТК - ЛАД ПЛЮС» не підтвердило кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Однак, Замовник не відхилив вищезазначену тендерну пропозицію, як таку що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, на підставі пункту 1 частини першої статті 30 Закону, а уклав з ТОВ «БТК - ЛАД ПЛЮС» договір підряду від 02.12.2019 № 1.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог статті 3, пункту 15 частини другої статті 22, частини четвертої, шостої статті 28 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог пункту 1 частини першої статті 30 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі в річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; виконання рішення колегії АМКУ; дотримання законодавства при укладенні договору про закупівлю та внесення змін до нього - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, вжити заходів щодо ініціювання розірвання договору підряду від 02.12.2019 № 1 з урахуванням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, не допускати таких порушень в подальшому, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.