ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

(підпис, власне ім'я, прізвище)

26 листопада 2019
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2019-08-28-001430-c


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: Державне унітарне підприємство "Дирекція з будівництва другої черги Національного музею "Меморіал жертв Голодомору", 41185501, Україна, Київ, Лаврська,буд.3
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Будівельні роботи по об'єкту: "Реконструкція І черги Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодоморів в Україні з будівництвом ІІ черги Національного музею "Меморіал жертв Голодомору" Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодомору в Україні по вул. Лаврській, 3 у Печерському районі м. Києва. (Друга черга будівництва)", 1401395979UAH, 45212313-3, ДК021, 1, роботи
3. Інформація про оприлюднення: 914adce9735a4caa98dc6eda718e2ece, 2019-08-28
4. Застосована процедура закупівлі: Переговорна процедура
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 06 листопада 2019

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25.11.2019. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2019 рік, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір, протоколи засідання тендерного комітету від 28.08.2019 № 77 та № 78, договір від 09.09.2019 № 09/09, додаткову угоду від 12.09.2019 № 1, пояснення Замовника від 14.11.2019. Аналізом інформації оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579, а саме: відсутній кваліфікований електронний підпис посадової особи Замовника на документах процедури закупівлі за номером ID: UA-2019-08-28-001430-c. Натомість, на документи процедури закупівлі накладено електронну печатку Замовника. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що згідно з повідомленням про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівлі) Замовником на підставі п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону, проведено переговорну процедуру закупівлі будівельних робіт по об'єкту: «Реконструкція І черги Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодоморів в Україні з будівництвом ІІ черги Національного музею «Меморіал жертв Голодомору» Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодомору в Україні по вул. Лаврській, 3 у Печерському районі м. Києва. (Друга черга будівництва)». Перевіркою інформації, розміщеної в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, що Замовником проведено відкриті торги за номерами ID: UA-2019-06-15-000008-b та UA-2019-07-16-000007-b із зазначеним вище предметом закупівлі робіт, які не відбулися. Однак, Замовником не підтверджено наявність підстав для застосування переговорної процедури за номером ID: UA-2019-08-28-001430-c, а саме п. 4 ч. 2 ст. 35 Закону, оскільки технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, визначені Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням тендерного комітету від 15 липня 2019 року № 70 відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації від 14 червня 2019 року № 66. Слід зазначити, що згідно з даними, які містяться на веб-порталі Уповноваженого органу, у річному плані Замовника на 2019 рік відсутня інформація щодо планування проведення процедур відкритих торгів за предметом закупівлі: «Будівельні роботи по об'єкту: «Реконструкція І черги Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодоморів в Україні з будівництвом ІІ черги Національного музею «Меморіал жертв Голодомору» Меморіального комплексу пам’яті жертв Голодомору в Україні по вул. Лаврській, 3 у Печерському районі м. Києва. (Друга черга будівництва)». За результатами проведеної переговорної процедури укладено договір від 09.09.2019 № 09/09, згідно з п. 5.1 якого датою завершення робіт є 01.05.2022 року. Крім того, календарним графіком виконання та фінансування робіт (додаток №2 до договору) передбачено завершення виконання робіт у ІІ кварталі 2021 року. Додатковою угодою від 12.09.2019 № 1 до вказаного договору внесено зміни, зокрема в частині продовження виконання робіт до ІІ кварталу 2022 року. Замовник у своїх поясненнях посилається на те, що «показники календарного графіка виконання та фінансування робіт, зокрема термін виконання робіт та обсяги їх фінансування, можуть змінюватись/уточнюватись, в тому числі в залежності від затверджених показників річних кошторисних призначень та відповідно до планів Замовника». Однак, відповідно до умов укладеного договору та додаткової угоди до нього обсяги фінансування робіт на 2019 рік не змінювалися. До того ж, відповідно до п. 3.6 договору від 09.09.2019 № 09/09 попередня оплата (авансові платежі) за договором не передбачалася. Додатковою угодою від 12.09.2019 № 1 внесено зміни в п. 3.6 договору щодо можливості здійснювати попередню оплату (аванс) робіт на строк не більше 10 місяців у розмірі до 100 % їх вартості (згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 року № 117 (зі змінами) та від 27.12.2001 року № 1764 (зі змінами)). Слід зазначити, що Замовником у проектах договорів при проведенні відкритих торгів, інформація, про які розміщена в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro за номерами ID: UA-2019-06-15-000008-b та UA-2019-07-16-000007-b, попередня оплата не передбачалася. З огляду на вищезазначене, Замовником внесено зміни до істотних умов договору в частині продовження виконання робіт та їх оплати, чим порушено ч. 4 ст. 36 Закону. Таким чином, відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону договір про закупівлю від 09.09.2019 № 09/09 зі змінами є нікчемним.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами моніторингу встановлено порушення пункту 2 наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22 березня 2016 року № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 449/28579, ч. 2 ст. 35, ч. 4 ст. 36, ч. 1 ст. 37 Закону. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, - порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

(підпис, власне ім'я, прізвище)