ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Святокум Тетяна Анатоліївна
(підпис, власне ім'я, прізвище)

12 серпня 2020
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2019-08-06-000568-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: ДЕПАРТАМЕНТ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ ЧЕРКАСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, 26323404, Україна, Черкаси, ВУЛИЦЯ БАЙДИ ВИШНЕВЕЦЬКОГО, будинок 36
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: Послуги з прибирання та підмітання вулиць / Джерело фінансування закупівлі – міський бюджет, 35956017UAH, 90610000-6, ДК021, 1, посл.
3. Інформація про оприлюднення: d46bdb8e3d29410ea2df8daa298a86b2, 2019-08-06
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з публікацією англійською мовою
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 21 липня 2020

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 серпня 2020 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (в редакції від 01.01.2019) (далі – Закон), дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, тендерні пропозиції учасників ФОП «Лисенко Олена Миколаївна» (далі – ФОП «Лисенко О.М.) та ТОВ «Свій лад», протокольне рішення розгляду тендерних пропозицій уповноваженої особи від 11.10.2019 № 263, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю послуг від 24.10.2019 № 63, укладений між Замовником та ТОВ «Свій лад» (далі - Договір), додаткові угоди до Договору від 24.10.2019 № 1, від 28.10.2019 № 2, від 07.11.2019 № 3, від 06.12.2019 № 4, від 13.12.2019 № 5, від 18.12.2019 № 6, від 02.01.2020 № 7, від 16.01.2020 № 8, від 17.01.2020 № 9, повідомлення про внесення змін до договору, пояснення Замовника від 06.08.2020, від 11.08.2020 отримані через електронну систему закупівель. За результатом моніторингу установлено, що під час розгляду тендерних пропозицій учасників на відповідність технічним вимогам та кваліфікаційним критеріям, визначеним у тендерній документації до проведення їх автоматичної оцінки не було відхилено тендерні пропозиції ФОП Лисенко О.М. та ТОВ «Свій лад», як такі, що не відповідають кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази», встановленого Замовником у Додатку № 1 до тендерної документації, чим порушено абзац 2 пункту 1, пункт 4 частини 1 статті 30 Закону. Так, згідно додатку №1 «Кваліфікаційні критерії до учасників та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам» тендерної документації, для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально технічної бази» замовником зазначено вимогу щодо подачі учасниками: «довідки в довільній формі про наявність спеціалізованої техніки – розподілювачів технологічних матеріалів в кількості, що здатна забезпечити оброблення не менше 1620 тис. кв. м. шляхів протяжністю не менше 270 км протягом 1 (однієї) години при щільності обробки не менше 15 г/кв.м. для розподілювачів кристалічних реагентів, не менше 20 мл/кв.м. для розподілювачів рідких протиожеледних реагентів і протягом 2 (двох) годин при щільності посипання не менше 200 г/кв.м. для розподілювачів інших технологічних матеріалів, рухаючись зі швидкістю не більше 30 км/год. Для підтвердження наявності техніки надати копії технічних паспортів та характеристики техніки, а саме: ширина оброблення кожного розподілювача, місткість бункера, вид технологічних матеріалів, що передбачається використовувати на кожному автомобілі, відстань від бази протиожеледних матеріалів підрядника до перехрестя вулиць Смілянська і Вернигори в м. Черкаси». На виконання вищезазначеної вимоги ФОП Лисенко О.С. у складі пропозиції подано довідку від 30.08.2019 за № 568/20, про наявність спеціалізованої техніки, у якій, окрім іншого, вказано про наявність: - автомобіля ЗИЛ 433362 ДНЗ, СА 5013СН, бортовий 1999р, обладнаний розподілювачем для рідких хімічних реагентів та ємністю В-2000, загальним об’ємом 6 м. куб. для рідкого реагенту, а також відвалом та щіткою для зимових робіт, бочкою для води для літніх робіт в кількості 1 шт. Вид реагенту, що передбачається використовувати- рідкий протипожежний реагент на основі хлористого натрію; - автомобіля марки КАМАЗ модель 5511 тип самоскид – С, переобладнаний солерозкидальною установкою номерний знак СА 8395 ВС з відвалом в кількості 1 шт. Маса солі, що завантажується 8000 кг. Вид реагенту, що передбачається використовувати – сіль технічна зволожена рідким протиожеледним реагентом. Однак, згідно скан - копії технічних паспортів, поданих у складі пропозиції ФОП Лисенко О.С., фактично наявні автомобілі: - ЗИЛ 433362, номерний знак СА 5013СН, загальний вантажний –загальний бортовий, повна маса – 8000 кг., маса без навантаження 4750 кг; - КАМАЗ модель 5511, тип самоскид – С, номерний знак СА 8395 ВС, особливі відмітки: переобладнаний встановлено тягово зчіпний пристрій, доопрацювання для роботи із самоскидним причепом. Також, на виконання встановленої у Додатку №1 до тендерної документації вимоги, ТОВ «Свій лад» подано довідку від 03.09.2019 за № 16/03-09, про наявність техніки для надання «Послуг з прибирання та підмітання вулиць» у якій, окрім іншого, вказано що техніка орендують згідно договорів від 01.08.2019 у ТОВ «Сервіс 2011» та від 01.08.2019 у ТОВ «Сантехбудконструкція». Згідно договору оренди від 01.08.2019 за № 28 ТОВ «Свій лад» орендує: - автомобіль марки КАМАЗ модель 5511 тип самоскид – С, переобладнаний солерозкидальною установкою, номерний знак СА 8395 ВС з відвалом в шириною 3м. - автомобіль ЗИЛ 433362 ДНЗ СА 5013СН бортовий 1999р, обладнаний розподілювачем для рідких хімічних реагентів та ємністю В-2000 для рідкого реагенту, а також відвалом шириною 3м. та щіткою для зимових робіт, бочкою для води для літніх робіт. Окрім цього, ТОВ «Свій лад» у довідці про наявність спеціалізованої техніки – розподілювачів технологічних матеріалів, що здатна забезпечувати оброблення не менше 1620 тис.кв. метрів за нормативний час, передбачений умовами тендерної документації зазначено про наявність: - автомобіля марки КАМАЗ обладнаного піско-солерозкидачем МДКЗ -10, номерний знак СА8395 ВС; - автомобіля ЗИЛ 433362 СА 5013СН, обладнаний розподілювачем для рідких хімічних реагентів (вид протиожеледного реагенту, що застосовується – рідкий реагент на основі хлористого натрію, ємність - 6000 кг.) Однак, згідно скан - копії технічних паспортів, поданих у складі пропозиції ТОВ «Свій лад», фактично наявні автомобілі: - марки КАМАЗ модель 5511 тип самоскид – С, номерний знак СА 8395 ВС, особливі відмітки: переобладнаний встановлено тягово зчіпний пристрій, доопрацювання для роботи із самоскидним причепом. - ЗИЛ 433362, номерний знак СА 5013СН, загальний вантажний –загальний бортовий, повна маса – 8000 кг., маса без навантаження 4750 кг. При цьому відповідно до пункту 33 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 ( у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2009 № 1371 (далі – Порядок № 1388) перереєстрація транспортних засобів проводиться, окрім іншого у разі переобладнання транспортного засобу чи заміни кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери. Згідно пункту 37 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) переобладнаних транспортних засобів проводиться на підставі документів про відповідність їх вимогам безпеки дорожнього руху та документів, що підтверджують правомірність придбання встановлених кузовів (рам), які мають ідентифікаційні номери (у разі їх заміни). Також необхідно відмітити, що обладнавши автомобіль ЗИЛ 433362 розподілювачем для рідких хімічних реагентів ємністю В-2000, загальним об’ємом 6 м. куб. змінюється повна маса вказаного автомобіля. Так згідно технічного паспорту повна маса автомобіля 8000 кг., маса без навантаження 4750 кг. Розміщення ємності об’ємом 6 м.куб. суперечить технічному паспорту. Відповідно до абз. 10 пункту 37 Порядку № 1388 переобладнання транспортного засобу, у результаті якого змінюється його повна маса та її розподіл за осями, центр ваги, тип двигуна, його вага і потужність, колісна база чи колісна формула, система гальмового і рульового керування та трансмісії, здійснюється за погодженням з виробниками транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, або з державним підприємством «ДержавтотрансНДІпроект» чи Головним сервісним центром МВС. Отже, технічні паспорти на вищевказані автомобілі КАМАЗ модель 5511 та ЗИЛ 433362 не підтверджують, що дані автомобілі є спеціалізованими, а саме КАМАЗ - переобладнаний солерозкидальною установкою, а ЗИЛ 433362 обладнаний розподілювачем для рідких хімічних реагентів ємністю В-2000, загальним об’ємом 6 м. куб. та, відповідно, учасниками закупівлі ФОП Лисенко О.С. та ТОВ «Свій лад» не підтверджено наявність спеціальної техніки відповідно до нормативної потреби.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства під час розгляду тендерних пропозицій встановлено, що на порушення вимог абзац 2 пункту 1, пункт 4 частини 1 статті 30 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників ФОП Лисенко О.С. та ТОВ «Свій лад», як такі, що не відповідають кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та вимогам тендерної документації та визнав ТОВ «Свій лад» переможцем торгів. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору (укладання додаткових угод) та їх оприлюднення порушень не установлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, вжити заходів щодо розірвання договору відповідно до законодавства та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.



(посада)

Сугаренко Інна Петрівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)