| 1. Інформація про замовника:
повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
місцезнаходження:
|
ДП "Київський облавтодор" ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України",
03445665,
Україна,
,
вул. Народного Ополчення, 11 А |
| 2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: |
Код 34140000-0 – великовантажні мототранспортні засоби (комбінована дорожня машина з солерозкидальним обладнанням точного дозування та поворотним відвалом), 310000000UAH, 34140000-0, ДК021, 67, штуки |
| 3. Інформація про оприлюднення: |
d2644c44ba49444e8a2a05c8a8ee1be2, 2018-06-19 |
| 4. Застосована процедура закупівлі: |
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
|
| 5. Підстава здійснення моніторингу: |
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
|
| 6. Дата початку моніторингу: |
30 вересня 2020
|
1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу
процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16.10.2020.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року (далі – Закон № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2018 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету 19.06.2018 № 3 (далі – ТД), рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.07.2018 № 7165-р/пк-пз та від 03.08.2018 № 7870-р/пк-пз, протокол розгляду тендерних пропозицій від 17.08.2018, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» (далі – Переможець), Дочірнього підприємства «ТШГ АГ Україна», реєстр отриманих тендерних пропозицій від 28.08.2018, протокол розкриття від 31.08.2018, протокол засідання тендерного комітету ДП «Київський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» від 31.08.2018 № 5, повідомлення про намір укласти договір від 31.08.2018 року, договір від 20.09.2018 № 01/09/18, додаткові угоди від 15.11.2018 № 1 та від 22.11.2018 № 2.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався.
Аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником порушено вимоги статті 4 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, оскільки оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднено 19 червня 2018 року, при тому що річний план – 23 листопада 2018 року.
Аналізом ТД встановлено, що у п. 4.3 Розділу «Загальні положення» не зазначено кількість та обсяг поставки товарів, чим не дотримано вимоги пункту 4.3 Порядку заповнення тендерної документації, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680 та порушено вимоги пункту 4 та 5 частини 2 статті 22 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерних пропозицій товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» та Дочірнього підприємства «ТШГ АГ Україна» вимогам тендерної документації.
Так, відповідно до пункту 1.9 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження файлів, зокрема копією паспорту на товар та/або інший документ, що підтверджує всі характеристики товару, що є предметом закупівлі, виданий заводом-виробником.
Крім того, згідно з Додатком 3 до ТД учасники процедури закупівлі повинні подати в електронному вигляді через електронну систему закупівель в складі пропозицій конкурсних торгів документи, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам згідно інструкцією та за формою, що наведена у Додатку (таблиця заповнюються учасником в стовбці «Підтвердження вимог учасником», де потрібно зазначити «Підтверджено» або «Не підтверджено»).
Згідно з інформацією, оприлюдненою на веб-порталі Уповноваженого органу, у складі пропозицій обох учасників відсутні копії паспорту на товар та/або інший документ, що підтверджують всі характеристики товару, виданий заводом-виробником.
Таким чином, товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» та Дочірнім підприємством «ТШГ АГ Україна» в складі пропозиції не надано документів, які підтверджують відповідність пропозиції конкурсних торгів учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам.
Також, відповідно до п. 2.18 Додатку 3 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що колір кабіни – оранжевий.
Однак, у складі пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» міститься паспорт на самоскид, в якому зазначено що колір кабіни й опірення – білий, що не відповідає технічним вимогам, зазначеним Замовником у ТД та не дотримано вимоги п. 2.18 Додатку 3 до ТД.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника як таку, що не відповідає умовам тендерної документації та відповідно до частини першої статті 31 Закону № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
Отже, Замовник на порушення пункту 4 частини першої статті 30 Закону № 922-VIII у редакції від 27.01.2018 року не відхилив тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ АВТОКРАЗ» (з яким уклав договір на суму 309 960 000,00 грн з ПДВ) та Дочірнього підприємства «ТШГ АГ Україна» як такі, що не відповідають умовам тендерної документації.
Вищевказане призвело до порушення частини першої статті 31 Закону
№ 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, згідно з якою замовник відміняє торги в разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій.
До того ж, додатковою угодою від 15.11.2018 № 1 змінено істотні умови договору, зокрема продовжено терміни поставки товару та дії договору продовжено до 31.07.2019 та 31.12.2019, відповідно, без надання документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Поряд з цим, на запит органу державного фінансового контролю від 06.10.2020 щодо причин продовження строку поставки товару, Замовником не надано відповідь, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, оскільки Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Враховуючи, що Замовником не надано будь-яких документів, які б документально підтверджували об’єктивні обставини продовження виконання зобов’язань, ДП «Київський облавтодор» ВАТ «ДАК «Автомобільні дороги України» порушено вимоги частини 4 статті 36 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, якими визначено вичерпний перелік для зміни істотних умов договору, що призвело до нікчемності договору відповідно до частини 1 статті 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що
були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення статті 4 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, пункту 4.3 Порядку заповнення тендерної документації, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.04.2016 № 680, пункту 4 та 5 частини 2 статті 22, пункту 4 частини 1 статті 30, частини першої статті 31, частини 4 статті 36, частини 1 статті 37 Закону № 922-VIII, у редакції від 27.01.2018 року, частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, – порушень не встановлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у
разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.