ЗАТВЕРДЖУЮ

(посада керівника (заступника керівника) органу державного фінансового контролю)

Аніщенко Світлана Вікторівна
(підпис, власне ім'я, прізвище)

08 лютого 2019
(дата)

Висновок

про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2017-05-31-000423-a


І. Вступна частина

1. Інформація про замовника: повне найменування замовника, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань; місцезнаходження: КП "Київпастранс", 31725604, Україна, Київ, Набережне шосе, 2,
2. Інформація про предмет закупівлі: назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником(у разі поділу на лоти такі відомості мають зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), а також його очікувана вартість: «Рейковий рухомий склад» код 34620000-9 за ДК 021:2015 (пасажирські самохідні трамвайні вагони довжиною понад 26 метрів з низьким рівнем підлоги), 1946000000UAH, 34620000-9, ДК021, 40, од
3. Інформація про оприлюднення: acd37d98217e421fb0573b7bac67b488, 2017-05-31
4. Застосована процедура закупівлі: Відкриті торги з публікацією англійською мовою
5. Підстава здійснення моніторингу:
  • Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
6. Дата початку моніторингу: 30 січня 2019

ІІ. Констатуюча частина

1. Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 лютого 2019 року. Предметом моніторингу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2017 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом засідання тендерного комітету Комунального підприємства «Київпастранс» (далі – Замовник) від 31.05.2017 № 583 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції «Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna» та ТОВ «СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-НІМЕЦЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕЛЕКТРОНТРАНС», протокол розгляду тендерних пропозицій від 10.07.2017 № 763, повідомлення про намір укласти договір, договір від 16.08.2017 № 52.17-258, два повідомлення про внесення змін до договору. За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна документація не містить вимоги щодо надання учасниками торгів інформації в довільній формі про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції, визначених у пунктах 8, 9 частини першої статті 17 Закону, чим порушено норми частини третьої цієї статті та пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Окрім цього Замовник не зазначив у тендерній документації вимогу про те, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля, чим порушено норми пункту 3 частини другої статті 22 Закону. За результатами проведених торгів Замовником у строки встановлені частиною другої статті 32 Закону укладено договір про закупівлю від 16.08.2017 № 52.17-258 вартістю 1 813 199 000,00 грн (далі – Договір), що оприлюднений в електронній системі закупівель. Аналізом повідомлення про внесення змін до договору, оприлюдненого в інформаційній системі закупівель 29.12.2017, встановлено, що Замовником додатковою угодою від 28.12.2017 № 8 відповідно до пункту 4 частини четвертої статті 36 Закону внесено зміни до Договору в частині продовження строку його дії та виконання зобов'язань на підставі рішення Київради від 21.11.2017 №494/3501. Іншим повідомленням про внесення змін до договору, оприлюдненим в інформаційній системі закупівель 26.10.2018, встановлено, що Замовником додатковою угодою від 25.10.2018 № 10 відповідно до пунктів 1, 6 частини четвертої статті 36 Закону внесено зміни до Договору в частині зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника та зміни курсу іноземної валюти. При цьому вартість Договору з урахуванням внесених змін, як зазначено в повідомленні, не змінилася. Вказане свідчить про зменшення Замовником обсягу закупівлі при незмінній вартості Договору. Окрім цього, у пункті 4.4 розділу 4 Договору вказано: «розрахунки за товар здійснюється Покупцем у євро, у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника», тобто оплата постачальнику за поставлений товар здійснюється у євро на підставі ціни за одиницю товару визначеної у додатку №1 до Договору, що є сталою і не залежить від зміни курсу іноземної валюти. Відповідно до вимог частини 4 статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема: зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника (пункт 1 частини 4 статті 36 Закону); зміни ціни у зв'язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до зміни таких ставок (пункт 6 частини 4 статті 36 Закону); зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни (пункт 7 частини 4 статті 36 Закону). З огляду на зазначене Замовник безпідставно вніс зміни до Договору, уклавши додаткову угоду від 25.10.2018 № 10, чим порушив вимоги частини 4 статті 36 Закону. Водночас слід зазначити, що Замовником в електронній системі закупівель розміщено два повідомлення про внесення змін до договору. Як вбачається з нумерації додаткових угод у цих повідомленнях, це додаткові угоди від 28.12.2017 № 8 та від 25.10.2018 № 10. Інші повідомлення про внесення змін до Договору та додаткові угоди в електронній системі закупівель не оприлюднені.
2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення норм частини третьої статті 17 та пунктів 2, 3 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення частини 4 статті 36 Закону. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень):
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.



(посада)

Мостовенко Олександр Петрович
(підпис, власне ім'я, прізвище)