На сьогодні в системі:
23 жовтня 201815:46

Річний план замовника: лайфхаки від майданчика Zakupki.Prom.ua

Олена Парфенюк

Від моменту старту роботи електронної системи державних закупівель пройшло більше двох років, але процес планування досі викликає багато запитань із боку замовників. Крім того, для деяких держустанов планування не є частиною закупівельного процесу, тому іноді вони просто забувають опублікувати інформацію в системі і тим самим порушують закон "Про публічні закупівлі". До того ж, подібний підхід суттєво знижує ефективність проведення тендерів. Тож які ж складності можуть виникати в процесі складання річного плану, і як їх уникнути?

Усі закупівлі повинні бути сплановані в річному плані

Це головне, що необхідно запам'ятати всім фахівцям із закупівель. Незалежно від очікуваної вартості, всі закупівлі повинні бути сплановані в річному плані або в додатку до нього, що фіксується протоколом. Тобто оголошенню кожної процедури передує її планування і ніяк інакше. Більш того, в законодавстві передбачений термін публікації планів після затвердження - це п'ять календарних днів із обов'язковим застосуванням електронного підпису. 

Зміни необхідно оприлюднити до проведення тендера

Важливо не забувати, що у державних організацій є можливість вносити зміни в окремі статті плану, затверджуючи їх протоколом. Періодичність і характер таких змін законодавством не визначені і не обмежені. Тому основною умовою залишається дотримання термінів. Тобто оприлюднити зміни необхідно протягом п'яти днів і обов'язково до моменту проведення закупівлі. 

Планувати слід із урахуванням моніторингу цін на ринку

Плануючи закупівлі на наступний рік, важливо враховувати зміну цін на ринку. Без попереднього моніторингу ще на етапі планування є великий ризик придбати неякісний або дорогий товар. У результаті закупівля пройде неефективно, якщо попередньо запланована сума в підсумку буде вище середньоринкової. Але є і зворотна сторона - постачальники не прийдуть в тендер, якщо ціна виявиться занадто низькою. Потрібно враховувати, що активні учасники відстежують плани замовників задовго до оголошення закупівлі, щоб внести їх у свій календар. Орієнтуються вони в основному на період проведення і очікувану вартість тендера.  

Укладати договір можна тільки за наявності затвердженого кошторису

Проводити планування та визначати орієнтовну суму закупівлі  замовник може і без затвердженого кошторису. Однак укладати сам договір на закупівлю товарів, послуг або робіт необхідно тільки за наявності виділених коштів. Тому дуже важливо спланувати проведення процедури таким чином, щоб до моменту укладення договору були затверджені бюджетні асигнування. Інакше є висока ймовірність відмови в реєстрації казначейством такого договору.

Грамотно відлагоджений процес планування - важлива складова успішної роботи замовника. Адже завдяки цьому у постачальників є чітке розуміння потреб і планів держпідприємств та установ, а значить - і час підготуватися і потім взяти участь у тендері. Відповідно замовник залишиться у виграші, тому що зможе отримати високу конкуренцію в торгах і заощадити кошти.

Автор, Олена Парфенюк, керівник департаменту держзакупівель торговельного майданчика Zakupki.Prom.ua



Блоги

07 лютого 201811:05
Дайджест ProZorro за січень
Детальніше
Дарья Черкашина
Директор з маркетингу та комунікацій ProZorro