На сьогодні в системі:
Новачки в закупівлях? Дізнайтеся про перші кроки

ПОСТАЧАЛЬНИКУ

55 037
оголошених
тендерів
258 952
активних
постачальників

ЗАМОВНИКУ

24 грудня 201915:30

Prozorro: з 15 січня 2020 року набувають чинності нові тарифи у Prozorro Market

З 15 січня 2020 року постачальники, які продають свій товар в електронному каталозі Prozorro Market, сплачуватимуть комісію у розмірі 5% від угоди. Упродовж 8 місяців, відколи Prozorro Market розпочав свою роботу у пілоті, плата з бізнесу не стягувалась. Станом на сьогодні сума укладених договорів в каталозі складає близько 9 мільйонів гривень. 

Що таке Prozorro Market?

Prozorro Market – це законна процедура у системі Prozorro. Державні замовники використовують її, купуючи товари широкого вжитку – від бензину до паперу – на суму до 200 тис. грн на рік.

За принципом роботи Prozorro Market нагадує звичайний інтернет-магазин, тільки для бюджетних установ: обрав – поклав у кошик – підписав договір – і товар на руках. 7 днів на поставку товару та 14 днів на його оплату (а не півроку-рік, як це часто трапляється при застосуванні інших процедур у системі).

Таким чином, Prozorro Market – це законна альтернатива тендеру у системі Prozorro. Для порівняння: на підготовку, проведення, укладання договору та отримання товару за допороговою закупівлею замовник витрачає від 13 до 17 робочих днів, натомість закупівля через Prozorro Market складає до 7 робочих днів.

Prozorro Market як процедура №1 серед замовників

Як тільки нова редакція Закону України “Про публічні закупівлі” набере чинності (з 19 квітня 2020 року), Prozorro Market стане найпопулярнішою процедурою серед замовників на допорогах. Чому?

  • Система Prozorro стає обов’язковою для закупівель вартістю від 50 тис. грн кожна (зараз від 200 тис. грн). 

  • Закон зобов'язує замовника звітувати через Prozorro про усі закупівлі вартістю від 1 копійки (зараз від 50 тис. грн). 

  • Вибір процедури для закупівлі до 200 тис. грн стоятиме між тендером (довго) і Prozorro Market (швидко).

Збільшення обсягів навантаження приводитиме замовників у Prozorro Market – швидкого законного способу провести закупівлю без оголошення тендеру. Як наслідок, бізнес отримає новий ефективний канал продажу своїх товарів.

Динаміка росту Prozorro Market

На сьогодні сума укладених договорів в електронному каталозі складає близько 9 мільйонів гривень. Постачальники мають змогу торгувати з державою близько 70 категоріями товарів, зокрема: нафтою та дистилятами, офісним устаткуванням та приладдям, комп'ютерами, фармацевтичною продукцією тощо. Список товарів, доступних до замовлення у Prozorro Market, розширюється щотижня.

Темпи зростання продажів через Prozorro Market високі. Якщо протягом року в каталог перейде лише 30% допорогових закупівель товарів, сума укладених угод сягне 400-500 млн грн на місяць.

Prozorro Market як класичний канал продажу товарів

Prozorro Market – це класичний канал продажу товарів, тільки у сфері публічних закупівель. На українському ринку електронної торгівлі розмір комісії, яку сплачує постачальник, сягає від 2 до 20% від суми укладених угод. Натомість тариф для Prozorro Market, який набуде чинності з 15 січня 2020 року, складе лише 5%. У цю суму закладені технічна та клієнтська підтримка, приведення у каталог замовників, супровід великої кількості категорій та товарів, оновлення цін, інформаційні розсилки щодо нового асортименту, навчання замовників, покращення їх користувацького досвіду тощо.

І насамкінець, за підрахунками бізнесу, який торгує на Prozorro, вартість підготовки тендерних пропозицій складає від 10 до 40 тис. грн. Натомість продаж товарів через Prozorro Market виключає необхідність готувати бодай-якусь тендерну пропозицію.

Як бізнесу почати торгувати в Prozorro Market

Детальніше тут: https://prozorro.gov.ua/postachalnyky-prozorro-market




Блоги

07 лютого 201811:05
Дайджест ProZorro за січень
Детальніше
Дарья Черкашина
Директор з маркетингу та комунікацій ProZorro