На сьогодні в системі:
19 грудня 201710:20

Позиція ТОВ «ВП ПОЛІСАН» щодо законопроекту "Купуй українське, плати українцям" № 7206.



Згідно пояснювальної записки від 03.10.2017р. до Проекту Закону  його основною метою є створення сприятливих передумов для ефективного використання механізму публічних закупівель як засобу стимулювання розвитку вітчизняної промисловості та підприємництва.

Ознайомившись із текстом законопроекту ТОВ «ВП ПОЛІСАН» - один із лідерів серед компаній-виробників на українському ринку лакофарбової продукції визначає, що за красивою назвою ховається геть інша суть, а зміст проекту не відповідає заявленій меті.

Так, відповідно до законопроекту № 7206 при оцінці тендерних пропозицій передбачається обов’язкове введення приведеної ціни, у якій від 20 до 30% становитиме  питома вага критерію місцевої складової в предметі закупівлі. Складові такого критерію є непрозорими, створюють велику кількість ускладнень для вітчизняних виробників та продукують цілу низку додаткових корупційних ризиків:

  1. відсутні чіткі критерії визначення належності витрат, що є складовими критерію, до предмета закупівлі;
  2. бюрократизація процедури закупівлі: для підтвердження відповідності за критерієм місцевої складової необхідним стане додатковий збір та подання у складі пропозиції більше 20 довідок;
  3. відсутність чіткого переліку документів, якими підтверджуватиметься інформація критерію місцевої складової;
  4. фактичне примушування виробників до розкриття інформації, що становить комерційну таємницю: вартість сировини (вірогідно, й переліку постачальників), витрати ФОП за окремими категоріями працівників, інформацію про основні засоби, тощо;
  5. вірогідність значних додаткових фінансових витрат на виготовлення додаткових документів.

Зазначене вище створює широкий простір для маніпулювання даними при визначені переможців закупівель, надаючи інструментарій для поширення корупції через незастосування критеріїв до «небажаних» учасників.

Крім того, законопроект містить норму про можливість позбавлення учасника на строк 90 днів права подання пропозицій на майданчику через надання недостовірної інформації. Зважаючи на завідоме неоднозначне тлумачення вищенаведених норм законопроекту, відсутність порядку та критеріїв прийняття та оскарження такого рішення, вірогідним є використання цієї норми для виключення окремих учасників з конкурентної боротьби.

Таким чином, наведений законопроект несе надзвичайно великі ризики для виробників продукції, українського бізнесу, а в решті й економіки держави. Переведення тендерів у площину ProZorro, спрощення самої процедури закупівель стало вагомим кроком України на шляху реалізації антикорупційних прагнень. Натомість, законопроект № 7206 повертає публічні закупівлі до середовища корупції та неконкурентної боротьби.

Оригінал: http://farbex.ua/news/?ELEMENT_ID=4142



Блоги

07 лютого 201813:05
Дайджест ProZorro за січень
Детальніше
Дарья Черкашина
Директор з маркетингу та комунікацій ProZorro