На сьогодні в системі:
10 липня 201913:55

Інтернет-магазин для держзакупівель. Все, що потрібно знати про Prozorro Market

Prozorro Market – перший державний онлайн-магазин, який запрацював наприкінці квітня. Державні замовники отримали можливість купити невеликі партії типових товарів у декілька кліків, як у звичайному інтернет-магазині. 

Постачальникам Prozorro Market допомагає заощадити ресурси на організації участі у тендерах: достатньо лише один раз пройти кваліфікацію та продавати продукцію у відповідній категорії.

Для чого потрібен Prozorro Market? 

Перша ціль ProZorro Market – зробити закупівлі на допорогові суми (до 200 тисяч гривень) ефективнішими. 

Лише минулоріч на "допороги" припало 108 млрд грн. Ці закупівлі відбуваються без ретельного контролю, як наслідок, мають низьку ефективність. Щоб виправити цю ситуацію, готуються зміни в законодавстві та запроваджуються нові інструменти. ProZorro Market якраз один із таких інструментів. 

Наступна ціль – полегшити процес закупівель найпопулярніших товарів. Prozorro Market побудований за принципами онлайн-магазинів, тобто максимальної простоти та зручності: обрав – клікнув – купив. Проте за кваліфікацію постачальників та якість пропозицій відповідають Адміністратори електроного каталогу, по своїй сути центральні закупівельні організації.

Які товари представлені у Prozorro Market? 

У Prozorro Market представлені найпопулярніші серед державних замовників товари: офісний папір, картриджи, ноутбуки, ліки та медичні вироби. Поступово перелік продукції в першому державному онлайн-магазині розширюватиметься. 

Адміністраторами Prozorro Market є ДП “Медичні закупівлі України”  (закупівлі фармпродукції) та  ДУ “Професійні закупівлі (решта закупівель). Ці установи займаються наповненням Prozorro Market та проводять кваліфікацію постачальників.

Які переваги Prozorro Market для постачальників ? 

Для постачальників Prozorro Market відкриває ринок в мільярди гривень. Державні замовники все більше використовують даний інструмент через його зручність, тож постачальникам потрібно не упустити можливості продати свій товар. Наразі попит суттєво перевищує пропозицію. 

Наступна перевага для постачальників — простота та зручність. Все що потрібно, — лише один раз пройти кваліфікацію, а далі лише чекати на замовлення й відправляти його за вказаною адресою. 

Доки проект на етапі пілоту у постачальниківє можливість першими навчитися працювати в Prozorro Market перед його масштабуванням на всю країну. Тобто, отримати конкурентну перевагу

І найважливіше — економія ресурсів. Ніякої мороки з пошуком тендерів. Постачальникам не потрібно витрачати час на підготовку документів, кваліфікацію, аукціон на кожен новий тендер. 

Які переваги Prozorro Market для замовників?

Найперша перевага Prozorro Market — швидкість та простота. Для замовлення не потрібно оголошувати процедуру, чекати на аукціон та проводити кваліфікацію. Це вже зроблено Адміністраторами каталогу. Товар купується в декілька кліків.

Каталоги формуються  з дотриманням принципів прозорості та вимог законодавства, тобто у відповідності до статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”. Після закупівлі система автоматично сформує звіт про укладений договір.

Замовник отримає товар оперативно — стандартний строк сім календарних днів. Тобто, у випадку форс-мажору, наприклад, зламався ноутбук,  замовник може без зайвого клопоту швидко придбати новий. 

Із замовника знімається адміністративне навантаження щодо кваліфікації постачальника. Цим займаються ДУ “Професійні закупівлі” та ДП “Медичні закупівлі України” (кожен за своїм напрямком).

До того ж, завдяки представленості у Prozorro Market декількох постачальників замовник може отримати кращі умови закупівлі, тобто заощадити кошти платників податків. 

Чим врегульовано функціонування Prozorro Market?

Створення Prozorro Market є одним із напрямків реалізації Стратегії реформування системи публічних закупівель, що була прийнята Кабінетом Міністрів України. Викориття даного інструменту замовниками має всі законодавчі підстави - зазначає у своєму листі-роз'ясненні Міністерство економічного розвитку та торгівлі України.

Подібний лист про легітимність е-каталогів Prozorro Market також направила підпорядкованим замовникам Київська міська державна адміністрація. Відповідне рішення було прийнято за результатами засідання Колегії.

Інструкція з використання Prozorro-market затверджена наказом ДП “Прозорро” № 16 від 22.04.2019 року

Загальні підстави функціонування пілотного проекту Prozorro Market закладені в Меморандумі, який 1 березня підписали  ДП «Прозорро», ДУ «Професійні закупівлі», ДП «Медичні закупівлі України» та представники електронних майданчиків.

Як постачальникам приєднатися до Prozorro Market?

Щоб почати продавати свою продукцію через Prozorro Market, постачальникам потрібно:

  • Подати документи адміністраторам Prozorro Market (ДУ «Професійні закупівлі» або  ДП «Медичні закупівлі України» в залежності від типу продукції).

  • Пройти кваліфікацію (отримати підтвердження відповідності товару вимогам).

  • Бути зареєстрованим на одному із майданчиків-учасників пілотного проекту (dzo.com.ua, e-tender.ua, Zakupki.prom.ua, SmartTender.biz). 

На сайті prozorro.gov.ua в рубриці “Prozorro Market. Пілот” є умови та перелік документів, які мають подати постачальники для участі у проекті. Процедура передбачає разову процедуру кваліфікації постачальника та товару.

Радимо стежити за оголошеннями про набір в нові профі на сайті Prozorro (розділ Prozorro Market. Пілот). 

Оголошення не мають кінцевої дати подання, тому постачальники зможуть подавати документи у будь-який період їх дії.

Постачальники, які пройшли кваліфікацію потрапляють у реєстр ДП “Медичні закупівлі України” (ліки та медвироби), або ж реєстр ДУ “Професійні закупівлі (решта закупівель).

Як долучитися до Prozorro Market замовникам?

Для участі в Prozorro Market замовникам потрібно: 

  • Бути зареєстрованим на одному із майданчиків-учасників пілотного проекту (dzo.com.ua, e-tender.ua, Zakupki.prom.ua, SmartTender.biz). 

  • Знайти розділ Prozorro Market та здійснити закупівлю. 

Як купувати через Prozorro Market?

Закупівля через Prozorro Market схожа на процедуру в інтернет-магазині. 

Крок 1. Обрати на одному із 4 майданчиків-учасників проекту розділ Prozorro Market.


Крок 2. Вибрати потрібний товар. У цьому допоможуть фільтри.

Крок 3. Вибрати постачальника з найбільш прийнятними ціною та умовами доставки.

Крок 4. Натиснути клавішу “купити” - товар буде доданий у “кошик”. У кошик можна додати декілька товарів.

Крок 5. Створити чернетку звіту (зазвичай такий функціонал доступний прямо у кошику)


Крок 6. Підписати договір. 

Після створення чернетки постачальник зв’язується з замовником впродовж двох днів для обговорення деталей та укладання договору. 

Крок 7. Отримати товар. Термін поставки складає до 7 робочих днів. 

Крок 8. Внести необхідну інформацію у чернетку звіту та опублікувати його на порталі. 


Консультації щодо участі у пілоті:

ДП “ПРОЗОРРО” 

м.Київ, вул.Бульварно-Кудрявська, 22

market@prozorro.ua

ДУ “Професійні закупівлі”

м.Київ, вул.Бульварно-Кудрявська, 22

cpb.org.ua@gmail.com

тел: +38 (063) 578-04-80

ДП “Медичні закупівлі України”

м.Київ, вул.Грушевського,7

catalogue@medpro.health

тел: +380672201711







Блоги

07 лютого 201811:05
Дайджест ProZorro за січень
Детальніше
Дарья Черкашина
Директор з маркетингу та комунікацій ProZorro