На сьогодні в системі:
Новачки в закупівлях? Дізнайтеся про перші кроки

ПОСТАЧАЛЬНИКУ

52 205
оголошених
тендерів
208 034
активних
постачальників

ЗАМОВНИКУ

05 червня 201920:00

Prozorro Market - інтернет магазин для державних замовників

Що таке ProZorro Market

Prozorro-market – систематизована база актуальних пропозицій товарів постачальників. Ця база формується та наповнюється адміністратором (централізованими закупівельними організаціями) Prozorro Market. Використовувати таку процедуру закупівлі можуть замовники для здійснення закупівлі товарів, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.

На підставі яких нормативно-правових актів діє Prozorro Market

01 березня 2019 року ДП «Прозорро», ДУ «Професійні закупівлі», ДП «Медичні закупівлі України» та представники електронних майданчиків підписали Меморандум щодо реалізації пілотного даного проекту.

Тож наразі Prozorro Market працює в пілоті. Пілотний проект розповсюджується поки що на Київ та Київську область.

Також  Наказом ДП “Прозорро” № 16 від 22.04.2019 року затверджено Інструкцію з використання Prozorro-market.

Яка роль ЦЗО в Prozorro Market

Централізовані закупівельні організації є адміністраторами Prozorro Market. Давайте розберемось, що це означає.

Адміністратор Prozorro Market – юридична особа, що:

  • визначає товарну номенклатуру та структуру е-каталогу;

  • створює профілі;

  • проводить кваліфікацію постачальників та аналізує на відповідність їх пропозиції через систему управління е-каталогом.

В Prozorro Market максимально спрощена задача для державних замовників, адже вони не повинні проводити кваліфікацію постачальників, перевіряти їх документи тощо, все це зробить за них ЦЗО

Наразі адміністраторами є 2 централізовані закупівельні організації:

  • ДП «Медичні закупівлі України» - займається закупівлями медичних засобів;

  • ДУ «Професійні закупівлі» - займається закупівлями всіх  інших товарів, окрім медичних.

Хто може купити товар через Prozorro Market

Товар через Prozorro Market під час дії пілотного проекту можуть будь-які замовники з Києва та Київської області.

Prozorro Market є альтернативою допороговій закупівлі та звіту про укладений договір

Замовники можуть використовувати Prozorro Market лише для здійснення закупівлі товарів, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону (тобто на допорогові суми).

Також є обмеження по товарах, які Замовник може купити через Prozorro Market, а саме, в рамках пілотного проекту Замовники через Prozorro Market можуть купити товари по таких кодах ДК 021:2015 (CPV):

30190000-7 - Офісне устаткування та приладдя різне
30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина)
30230000-0 - Комп'ютерне обладнання
33600000-6 - Фармацевтична продукція
33140000-3 - Медичні матеріали

Як стати Постачальником товарів через Prozorro Market

Як вже було написано вище, відбір постачальників в Prozorro Market здійснює ЦЗО.

ЦЗО  публікує оголошення про проведення відбору постачальників до е-каталогу та перелік умов їх відбору на веб-порталі Уповноваженого органу (prozorro.gov.ua).

Порядок кваліфікації постачальника визначається відповідним адміністратором Prozorro Market.

З переліком вимог до учасників відбору до Prozorro Market, адміністратором якого виступає Державна установа «Професійні закупівлі» ви можете ознайомитись  тут.

Оголошення по відбору пропозицій фармацевтичної продукції в Prozorro Market від ДП “Медичні закупівлі України”  за посиланням.

Після оприлюднення оголошення про відбір адміністратором Prozorro Market постачальники можуть починати подавати свої пропозиції. Далі адміністратор (ЦЗО) розглядає пропозицію постачальника протягом 10 робочих днів з дня її отримання.

Результати розгляду та інформація стосовно пропозиції направляються на електронну адресу постачальника, зазначену в пропозиції.

Постачальникам, що успішно пройшли відбір, адміністратором електронної системи закупівель надається доступ до е-каталогу протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення адміністратором Prozorro Market про відбір постачальника до Prozorro Market.

Після цього постачальник має можливість подати та оновити цінову пропозицію в Prozorro Market через авторизований/попередньо авторизований електронний майданчик.

Цінова пропозиція постачальника має містити інформацію про місця, куди постачальник може поставити товар (товари) та ціну.

У разі відсутності товару (товарів) в наявності постачальник зазначає ціну із значенням “0”. Товар, щодо якого зазначено нульову вартість, не відображається в e-каталозі.

На яких майданчиках можна закупити товари через Prozorro Market

Наразі в пілотному проекті беруть участь 4 електронних майданчики:

Замовники, які хочуть купити товар з Prozorro Market, мають бути зареєстровані на одному з цих майданчиків та здійснювати свою закупівлю через електронний кабінет на майданчику.
Надалі ми переглянемо процес закупівлі товарів з Prozorro Market зі скріншотами з майданчиків.

Як проходить процес закупівлі через е-каталоги

Тож товар вже в каталозі, а тепер давайте пройдемось по всіх етапах закупівлі через Prozorro Market для замовника.

Переглянути інформацію про товари, що є в Prozorro Market можна лише на майданчиках, які беруть участь в пілотному проекті.

Тож, які дії замовника:
1. Замовник заходить в каталог на майданчику, обирає необхідну йому категорію товарів.


2. Далі за допомогою фільтрів та відповідно до бажаних технічних характеристик, Замовник обирає товар, який йому потрібен. Цей етап виглядає, як вибір товару в інтернет-магазині.


3. Після вибору певного товару замовнику буде запропоновано кілька постачальників, які можуть продати йому цей товар. Також буде зазначена коротка інформація про постачальника, ціна товару (у різних постачальників вона може бути різною), умови поставки тощо.

4. Замовник обирає постачальника, в якого хоче купити конкретний товар, додає цей товар в корзину та натискає кнопку "Купити" або продовжує покупки, обираючи також інші товари, які йому необхідні.

5. Тож, після вибору необхідного/необхідних товару/товарів замовник, натискаючи кнопку “Купити” фактично формує чернетку звіту про укладений договір. Створюється драфт/чернетка звіту про укладений договір.



6. Після того, як замовник сформував чернетку звіту, постачальнику в кабінет на його майданчику приходить повідомлення про замовлення його товару. Далі постачальник протягом 2 робочих днів має зв’язатись з замовником.

7. Далі поза системою замовник і постачальник укладають договір. Після укладання договору замовник в системі вносить дані про договір (додаткову інформація про постачальника, інформацію про умови оплати, період поставки тощо), змінює статус звіту про укладений договір з “чернетки” на “опубліковано” та накладає ЕЦП/КЕП.

На етапі вибору в Prozorro Market можна обрати товари з різних кодів ДК 021:2015 і чернетка/драфт звіту створиться на кожен код ДК 021:2015 окремо

Строки поставки в каталозі стандартні та складають до 7 робочих днів.

Якщо після прочитання цієї статті у Вас залишились запитання по роботі електронних каталогів, можете поставити їх, написавши на електронну адресу: market@prozorro.ua і наші спеціалісти нададуть Вам відповідь.



Блоги

07 лютого 201811:05
Дайджест ProZorro за січень
Детальніше
Дарья Черкашина
Директор з маркетингу та комунікацій ProZorro