На сьогодні в системі:

ЗАПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ

У які строки необхідно укласти договір у разі застосування переговорної процедури закупівлі?

Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів – у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір за результатами застосування переговорної процедури закупівлі.

Протягом якого періоду замовнику необхідно укласти договір з переможцем у разі застосування процедури відкритих торгів?

Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Протягом якого періоду необхідно оприлюднити звіт про результати проведення процедури закупівлі?

Звіт про результати проведення процедури закупівлі автоматично формується електронною системою закупівель та оприлюднюється протягом одного дня після оприлюднення замовником договору про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу.

Протягом якого періоду повертається тендерне забезпечення учаснику?

Забезпечення тендерної пропозиції повертається учаснику протягом п’яти банківських днів з дня настання підстави для повернення тендерного забезпечення. Забезпечення пропозиції повертається Учаснику в разі настання підстав, що наведені в частині 4 статті 24 Закону України "Про публічні закупівлі". Забезпечення виконання договору повертається учаснику-переможцю в разі настання підстав, що наведені в частині 1 статті 26 Закону.

Яким має бути розмір тендерного забезпечення?

Розмір забезпечення тендерної пропозиції у грошовому виразі не може перевищувати 0,5 % очікуваної вартості закупівлі у разі проведення торгів на закупівлю робіт та 3 %- у разі проведення торгів на закупівлю товарів чи послуг на умовах, визначених тендерною документацією.

Які є види тендерного забезпечення?

Законом України “Про публічні закупівлі” передбачено лише такий вид забезпечення, як гарантія. Є такі види гарантії: банківська гарантія, страхова гарантія, гарантія фінансових установ. Детальніше про тендерне забезпечння можна прочитати на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс).

Протягом якого періоду замовнику необхідно розглянути пропозицію учасника під час проведення відкритих торгів?

Строк розгляду тендерної пропозиції, яка за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Строк розгляду тендерної пропозиції може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку розгляду тендерної пропозиції замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель.

Чи впливає внесення змін до тендерної документації на строки процедури?

У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж 7 днів.

На якому етапі під час проведення відкритих торгів учасник може звернутися до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації? В які строки замовнику необхідно надати такі роз’яснення та які будуть наслідки, якщо він не надасть такі роз’яснення?

Учасник має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону. У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на 7 днів.

Чи відбудуться відкриті торги, якщо буде подано лише одну пропозицію?

Ні. Для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій.

Який період подання пропозицій у відкритих торгах?

Мінімальний строк періоду подання пропозицій становить не менше 15 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури відкритих торгів на веб-порталі Уповноваженого органу.  У разі якщо оголошення про проведення процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до норм частини 4 статті 10 Закону, період подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 30 днів з дня оприлюднення оголошення про проведення закупівлі.

Які є види процедур закупівлі?

Закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги, конкурентний діалог, переговорна процедура закупівлі.

У якому вигляді потрібно оприлюднювати рішення тендерного комітету та як правильно оформляти його?

Рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні, або всіма уповноваженими особами. У разі відмови члена тендерного комітету або однієї з уповноважених осіб підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

Скільки осіб має входити до тендерного комітету?

До складу тендерного комітету має входити не менше п’яти осіб.

Який мінімальний крок пониження ціни для аукціону при проведенні надпорогових закупівель?

Мінімальний крок для таких закупівель не нормовано Законом України “Про публічні закупівлі”.

Протягом якого періоду потрібно оприлюднити план?

Річний план, додаток до річного плану та зміни до них безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом п’яти днів з дня їх затвердження.

Коли можна застосовувати нецінові критерії?

Застосовувати нецінові критерії можна лише якщо Ваша закупівля має складний характер (у тому числі закупівля консультаційних послуг, наукових досліджень, експериментів або розробок, дослідно-конструкторських робіт) та немає постійно діючого ринку. До таких критеріїв можна віднести, наприклад, умови оплати, строк виконання, гарантійне обслуговування, експлуатаційні витрати тощо. Цей перелік не є виключним, кількість таких критеріїв необмежений. Кожен критерій має числове значення, що визначає його важливість у порівнянні з ціною. Детальніше про застовування нецінових критеріїв прочитати на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс).

Хто призначає дату аукціону?

Дата та час аукціону призначаються Системою автоматично. Авторизовані електронні майданчики мають право інформувати користувачів Системи про наближення дати старту аукціону.

Скільки разів учасник може понизити ціну за раунд?

Учасник може протягом одного раунду аукціону один раз понизити ціну/приведену ціну своєї пропозиції не менше ніж на один крок від своєї попередньої ціни/приведеної ціни.

Чи може замовник вносити зміни в оголошення та документацію? Як правильно йому це зробити?

Замовник має право вносити зміни в інформацію та документи. Уся історія змін документів, внесених у цей період, зберігається і доступна для перегляду користувачам Системи. Зміни, що вносяться замовником до документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документації додатково до початкової редакції документації. Замовник разом із змінами до документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.

Під час проведення допорогових закупівель замовник може вносити зміни в період уточнень, а при проведення відкритих торгів протягом всього строку подання пропозицій.


Чи бачать інші учасники закупівлі назву організації своїх конкурентів, а також їхні пропозиції?

Будь-яка інформація про Учасників та їхні пропозиції є закритою до закінчення електронного аукціону, крім початкових цінових пропозицій, які залишаються закритими лише до початку аукціону.

Чи може один і той самий учасник двічі подавати пропозицію?

Один Учасник має право подати лише одну пропозицію до кожної окремої Закупівлі.

Як правильно учаснику подати пропозицію через електронний майданчик?

Для участі в Закупівлі Учасник подає пропозицію шляхом заповнення екранної форми в Системі і завантаження в Систему документів у електронному вигляді, якщо такі вимагав замовник. Доступ до Системи здійснюється через Авторизовані електронні майданчики.

Чи бачить замовник, хто з учасників задав йому запитання в період уточнень?

Питання Учасників є анонімними до закінчення аукціону. З метою збереження анонімності Система не надає можливості приєднання файлів до питання. Питання має бути сформульовано лише в текстовому вигляді. Замовник відповідає на питання, за потреби завантажує додаткові файли в такому ж порядку, як у випадку розміщення/зміни оголошення Закупівлі.

Як на практиці застосовувати Замовнику кваліфікаційні критерії визначені в ст. 16 Закону України “Про публічні закупівлі” та які саме підтверджуючі документи повинні бути надані учасником за вимогою Замовника при підготовці пропозицій для участі в закупівлі.

Документи, які мають підтверджувати кваліфікаційні критерії, визначає Замовник для кожного окремого випадку самостійно. Детальніше про  склад тендерної документації, в тому числі кваліфікаційні критерії Ви можете прочитати на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс).

Який алгоритм проведення відкритих торгів?

Деталі щодо проведення відкритих торгів можна прочитати на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс)

Надайте роз’яснення щодо застосування механізму оформлення та правильності використання електронного цифрового підпису при проведенні понадпорогових закупівель

Відповідно до наказу МЕРТУ №477 (прочитати про наказ на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс)) форми документів мають бути підписані ЕЦП. З переліком АЦСК, які видають ЕЦП Ви можете ознайомитись на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням. Ви маєте зв’язатися зі своїм майданчиком та з’ясувати, які АЦСК він підтримує. Наприклад, всі майданчики підтримують АЦСК ДФС (державної фінансової служби). Як отримати ЕЦП Ви можете з’ясувати безпосередньо у АЦСК (наприклад, на сайті ДФС). Форми на порталі підписує особа, що відповідає за оприлюднення інформації по закупівлі власним (тобто виданим на її ім’я) ЕЦП.

Яка вартість за подання пропозиції? Як розраховувались суми та куди йдуть ці кошти?

Вартість за подання пропозиції встановлена Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166.

Де можна знайти нормативні документи, які регулюють процес публічних закупівель?

На нашому інформаційному ресурсі infobox є перелік посилань за законодавчі та нормативно-правові акти, які можуть стати в нагоді тим, хто працює в сфері публічних закупівель. З даним переліком можна ознайомитись за посиланням.

Як зареєструватися в cистемі електронних публічних закупівель Prozorro?

Для того, щоб працювати в системі ProZorro, необхідно зареєструватись на акредитованому електронному майданчику, перелік яких можна знайти за посиланнями:

для бізнесу -   https://prozorro.gov.ua/business

для замовників - https://prozorro.gov.ua/customer

Просимо роз’яснити, що означає “Статус не визначено” на порталі http://prozorro.gov.ua/. Чи можна брати участь в такому тендері? Як зрозуміти, коли саме можна? І, чтому такі тендери не мають статусу?

Це оголошення проводиться поза системою Прозорро, не в електронному вигляді (паперові тендери можна розпізнати за позначкою біля назви закупівлі у вигляді ручки; натомість закупівлі, які проходять в електронному вигляді позначаються значком комп’ютерної мишки). На нашому сайті є пошукова система по оголошеннях, які проводяться через електронну систему, а також ті, які проводяться в паперовому вигляді, але оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до Закону України “Про здійснення державних закупівель” (тому система не може визначити статус закупівлі), вони синхронізуються в центральну базу даних Прозорро. В таких тендерах також можна брати участь, але всі деталі по них слід шукати на веб-порталі https://tender.me.gov.ua/. Протягом 2016 року всі закупівлі буде переведено в електронну систему Прозорро відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”.

Як визначається поріг закупівлі та які закупівлі можна вважати “допороговими”, а які “надпороговими”?

Пороги закупівель визначаються відповідно до пункту 1 статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”. “Допорогові” та “понадпорогові” закупівлі – це умовні назви закупівель. Закупівлі, очікувана вартість яких менша 200 000 грн (для товарів, послуг) та 1,5 млн грн (для робіт), а також менша 1 млн грн для товарів і послуг, 5 млн грн – для робіт (для замовників, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання), вважаються “допороговими”. Такі закупівлі регламентуються Порядком здійснення допорогових закупівель, що затверджений Наказом ДП "Зовнішторгвидав України вiд 13.04.2016 N 35. Якщо вартість закупівлі більше наведених вище сум, тоді понадпорогова закупівля і її проведення здійснюються відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”.

В якому документі прописано, що веб-портал Уповноваженого органу – це prozorro.gov.ua?

Відповідно до Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18.03.2016 № 473 інформаційно-телекомунікаційну систему “Prozorro” за адресою в мережі Інтернет www.prozorro.gov.ua визначено веб-порталом Уповноваженого органу. 

Коли подавати документи для кваліфікації?

При оголошенні допорогових торгів, Замовник оприлюднює, в тому числі, й перелік документів, які необхідні для проведення кваліфікації Учасника. Крім того, Замовник визначає етап, на якому такі документи повинні бути подані.

Якщо Замовник зазначає, що документи для кваліфікації повинні бути подані разом з пропозицією, то Учасник, реєструючи свою пропозицію для участі в торгах, завантажує на майданчик скановані копії необхідних документів.

Якщо Замовник зазначає, що документи подаються на етапі розгляду пропозицій або кваліфікації переможця, то документи завантажуються після проведення аукціону, Учасником з найменшою по величині ціновою пропозицією.

Як потрапити в систему в ролі постачальника?

Вам потрібно зареєструватися на будь-якому з майданчиків, що підключені в систему. Знайти ту закупівлю, в якій ви бажаєте взяти участь і тоді подати свою цінову пропозицію.

Що робити, якщо система поводить себе неочікувано?

З усіма технічними питаннями, будь ласка, звертайтесь до служби підтримки майданчика, через який проводиться закупівля.

Чи потрібно оприлюднювати інформацію про переможця і коли? Чи потрібно оприлюднювати укладений договір і коли?

Інформація про визначення переможця обов’язково оприлюднюється замовником в системі у вигляді скан-копії відповідного рішення.

Після укладення договору про придбання товару замовник зобов’язаний його оприлюднити в системі протягом 2 робочих днів з моменту його укладання (допорогові закупівлі).

Чи потрібно нам оголошувати закупівлю на всіх майданчиках, де ми зареєстровані?

Ні. Оголошення про проведення закупівлі не потрібно дублювати на всіх майданчиках – після того, як Ви розмістите своє оголошення на одному з майданчиків, на всіх інших (а також на сайті prozorro.gov.ua) воно оприлюднюється автоматично.

Що таке електронний майдачник?

Електронний майдачник є точкою доступу користувачів до центральної бази даних ProZorro. Авторизовани в системі ПроЗорро майданчики надають доступ до модулю електронного аукціону, який є частиною електронної системи закупівель та забезпечує створення, зберігання та оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією.

Як працює система ProZorro?

Замовник оголошує закупівлю в системі (через особистий кабінет на майданчику на якому він зареєстрований), інформація про закупівлю одразу з’являється на всіх авторизованих майданчиках та на порталі prozorro.gov.ua. Учасники бачать оголошення і можуть у електронній формі задати питання і отримати відповідь. Зацікавлені учасники подають пропозиції і можуть зменшити свою ціну під час понижуючого аукціону, який проходить в три раунди. Після завершення аукціону всі отримані пропозиції (документи, що подавали учасники для участі в закупівлі) оприлюднюються і замовник вибирає переможця – починаючи із пропозиції з найнижчою ціною. Якщо така пропозиція відповідає умовам закупівлі, замовник оголошує її переможцем. Якщо не відповідає – замовник її дискваліфікує із зазначенням причини і розглядає наступну за ціною пропозицію. 

Детальніше про те, як проходять допорогові закупівлі Ви можете прочитати на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс).

Дізнатись, як проходять відкриті торги Ви можете прочитати на інформаційному ресурсі infobox (інфобокс).

Чи потрібно реєструватись у системі для того, щоб аналізувати тендери?

Ви можете без жодної реєстрації відслідковувати всю інформацію на bi.prozorro.org, а також на http://prozorro.gov.ua На деяких майданчиках є можливість реєстрації з функцією “Спостерігач”.

Як здійснюється доступ до модуля аналітики ВІ? Що робити, якщо виникають проблеми з доступом?

Доступ до аналітичного додатку ProZorro здійснюється за посиланням http://bi.prozorro.org. Якщо у вас виникли проблеми з доступом до модуля аналітики ВІ:

  • Переконайтеся, що ви використовуєте останню версію браузера.
    Рекомендовано для використання Google Chrome.
  • Перевірте, чи доступні WebSocket через Ваше з’єднання, відкривши http://websocketstest.com. Якщо якийсь із пунктів не проходить перевірку, необхідно змінити конфігурацію проксіруючого ПО, фаєрвола або скористатися альтернативним доступом описаним нижче.
  • Чи достатня швидкість з’єднання для зручної роботи? При підключенні завантажується об’єм, який приблизно рівний 6 Мб, що по тривалості буде відповідати таким цифрам (результати тестового майданчика):
    • GPRS (50kb/s 500 ms) – не завантажиться!
    • EGDE (250kb/s 300ms) – 3-10 хвилин (дуже залежить від кеша браузера)
    • 3G (1Mb/s 40ms) – 35 с
    • DSL (2Mb  5ms) – 30 с
    • WiFi (30Mb/s 2ms) – 9,5 c
  • Якщо всіх порад дотримано, але все одно не вдається здійснити підключення, скористайтеся альтернативним доступом:

Примітка. Прямі посилання на додаток є службовими и можуть бути змінені без попередження. Наполегливо рекомендуємо не користуватися ними без нагальної потреби.

Як можна оскаржити понадпорогову закупівлю?

Якщо учасник бачить порушення з боку замовника, він може подати скаргу в АМКУ відповідно до статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі”.